Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Logistika. Nutikas tarkvara aitab laovaru ennustada
Rimi Eesti Food on juurutanud tarkvara, mis aitab teha tulevikuennustusi ning hoiab kokku töötajate aega.
Rimi otsustas möödunud aastal katse korras kasutusele võtta tsentraalse planeerimis- ja varustamistarkvara programmi, mis aitab paremini toodete tellimist ning laovarusid planeerida. “Nüüdseks liigume uue planeerimistarkvaraga julgelt edasi, sest esialgsed tulemused on paljulubavad,” rääkis Rimi tarneahela juht Allar Kahju. “Paranenud on pilootkaupluste kaupade saadavus meie klientide jaoks ning kaupluste töötajatel on võimalik tellimise asemel rohkem müügisaalis aega veeta,” lisas Kahju.
Arukas planeerimine. Kahju sõnul on uue tarkvara eelis see, et iga toote ja kaupluse kohta tehakse müüki mõjutavaid tegureid arvesse võttes tulevikuennustus. “Planeerija ülesanne on selle ennustuse ülevaatamine ja vajadusel korrigeerimine,” selgitas Kahju.
Suureks boonuseks selle kõige juures peab Kahju seda, et tellimisele pole tarvis aega kulutada, kuna tarkvara on ise seotud tarnegraafikutega ning tarkvara edastab ise tellimused vastavalt tarnevõimalustele ja prognoosidele juba automaatselt. “Ühtlasi on meil võimalik jagada tulevasi müügiprognoose meie hankijatega, et ka nemad saaksid varuda piisavaid koguseid ning planeerida vastavalt sellele tööjõudu,” lisas Kahju.
Natuke veel arendamist. “Oleme tarkvara käivitamise l küsinud abi tarkvarakonsultantidelt, kellel on kogemus selle tarkvara edukal kasutamisel suurtes Lääne-Euroopa jaekaubandusettevõtetes,” märkis Kahju.
Tema sõnul on Rimi seadnud eesmärgiks teise kvartali lõpuks uuele planeerimistarkvarale täielikult üle minna. Eelnevalt on vaja veel tarkvara seadistada selliselt, et saaks paremini arvestada kaupluste kohalike ladude suuruse ja iseärasustega ning leida parim tasakaal kaubakoguste ja logistikakulude vahel.
“Meie peamine eesmärk uue planeerimissüsteemi kasutuselevõtmisel on mõistagi soov ning vajadus pakkuda klientidele parimat teenindust,” sõnas Kahju.
Selver ja ETK liiguvad samas suunas
Selveri avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul kasutab Selver samuti tsentraalset varude juhtimist oma maaletoodavate kaupade sisseostul ja jaotamisel. “Samm-sammult liigume ka teiste varudega tsentraalse juhtimise poole,” kinnitas Vilu.Eesti Tarbijateühistute Keskühistu (ETK) logistikadirektor Martti Lilleorg rääkis, et ka ETK kasutab ja arendab planeerimistarkvara. “Varustamistarkvara me ei kasuta tsentraalses tähenduses, kuid katsetame seda protsessi praegu kampaaniatoodete puhul,” selgitas Lilleorg.Ta nentis, et projekti õnnestumisel on plaan seda võimalust laiendada suuremale hulgale kauplustele.“ETK tarnepoliitika on arendada protsesse paindlikumalt ja eelkõige on fookuses kõrge tarnekindluse tagamine klientidele,” rääkis Lilleorg. Seejuures märkis ta aga, et ETK Grupis on üle 360 eri suuruse, asukoha ja piirkondliku eripäraga kaupluse. “Selles valguses ei ole ühesuguse lahenduse loomine kõige mõistlikum,” lisas Lilleorg. Seega on ETK-l Rimiga sarnase süsteemi kasutuselevõtmine plaanis, ent mitte kogu tooteprotfelli ulatuses.