Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võlakirjaturg valmis Lätile-Leedule järele võtma

    Eesti võlakirjaturg on kriisist väljas, aga Läti ja Leedu on meist sammu ees, tõdeti tänasel Redgate Capitali Eesti ja Balti võlakirjaturu ülevaatel.

    Erinevalt lõunanaabritest puudub Eestis aktiivne võlakirjadega kauplemise turg, ütles Redgate Capitali juhatuse liige Aare Tammemäe. Võlakirju hoitakse lunastamiseni ning need ei liigu mitte börsi kaudu, vaid käest-kätte. “Eesti turul emiteeritakse peamiselt kõrgema krediidiriskiga ettevõtete võlakirju ja mitmesuguseid projektivõlakirju. Erinevalt Lätist ja Leedust puuduvad meil näiteks valitsuse võlakirjad, kuna kohalikud omavalitsused saavad raha soodsamalt pankadelt ning riik võlakirjaturult raha ei kaasa," lisas Tammemäe.
    Siiski oli Eesti võlakirjaturg mullu oluliselt aktiivsem kui eelneval aastal. Kokku emiteeris 2013. aastal võlakirju 13 ettevõtet ja 1 kohalik omavalitsus kogumahus 95 miljonit eurot. Suurim oli Sharp Investmentsi võlakirjaemissioon mahuga 39 miljonit eurot. Ainuke kohalik omavalitsus, kes võlakirju emiteeris, oli Tartu linn mahus 19,7 miljonit eurot. Suurima investorite arvuga ja kõige pikem (8 aastat) oli LHV grupi võlakiri.
    Uued investorid ei otsigi kõrget tootlust
    Tammemäe sõnul on Eestis institutsionaalne investorkond väike ning võlakirju ostavad peamiselt Eesti, aga ka Läti ja Leedu jõukad erainvestorid. "Eestis on tekkinud uus eraisikutest investorkond, kes ei ole kõrgetest tootlustest ärahellitatud, teenib pigem kõrgemat palka või võtab dividende ning otsib pangadeposiitide ja kinnisvarainvesteeringute kõrval alternatiivseid rahapaigutusvõimalusi," selgitas Tammemäe.
    Tammemäe hinnangul on Eestis olukord võlakirjade turu edasiseks arenguks soodne, kuna turu intressikeskkond on madal. "Võlakiri on sobiv finantsinstrument ka keskmisele palgasaajale või ettevõtjale, kuid täna nende jaoks sobivaid, näiteks madalama riskiga riigi- või riigiettevõtete võlakirju, Eesti turul veel ei ole. Sellised võlakirjad oleksid heaks investeerimisobjektiks ka pensionifondidele. Näeme, et sarnaselt Läti ja Leeduga võiks lähitulevikus Eestis midagi sellist turule tulla," kirjeldas Tammemäe turu potentsiaali.
    Lõunanaabreid aitasid riigi võlakirjad
    Läti ja Leedu võlakirjaturg on Eestiga võrreldes märksa aktiivsem. "Riigi võlakirjade turg on edukalt toiminud juba kümneid aastaid ning seetõttu on lõunanaabrid oma kapitalituru arendamisel meist sammu võrra ees," selgitas Redgate Capitali võlakirjade projektijuht Andrei Zaborski.
    Sel aastal on Läti Vabariik korraldanud kaks miljardieurose mahuga ning Leedu Vabariik 500 miljoni eurose mahuga rahvusvahelist võlakirjade emissiooni. Kõikidel juhtudel on võlakirjad noteeritud Luxembourgi börsil.
    Ka Eesti üks vähestest rahvusvahelise võlakirjaturu emitentidest, Eesti Energia, käis aasta alguses oma laenumahtusid suurendamas. Juba olemasolevale emissioonile korraldati 100 miljoni euro väärtuses lisaemissioon, mis tõstis emissiooni kogumahu 400 miljoni euroni.
    Autor: 1321-aripaev
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohitid: kinnisvara- ja ehitusturu elavnemiseks kulub aastaid
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.