Klienditeenindaja töö osutub heaks hüppelauaks

14. mai 2014, 00:00

Eestlasi peetakse viletsateks teenindajateks. Nii on asjakohane küsida, kas teenindaja amet on kutsumus, sunnitud valik või ajutine lahendus.

Statoili näitel saan öelda, et paljude meie töötajate jaoks on müüja-teenindaja amet  tõeline kutsumus.  Nad on selle töö teadlikult valinud ning neile meeldib see, mida nad teevad. Nagu igas ametis, on ka teenindaja töös raskemaid hetki, kuid oma kutsumuse leidnud töötaja saab neist väljakutsetest jagu. Peale töötasu motiveerib teda suhtlemine inimestega, võimalus olla kellelegi vajalik ning saada oma tööle tunnustust nii klientide positiivse tagasiside kui ka naeratustena.

Ajutine valik. Loomulikult ei satu müüjaks-teenindajaks ­ainult selle ala teadlikult valinud inimesed. Vahel on see sunnitud valik või ajutine lahendus, sest teist sobivat tööd pole õnnestunud leida.

Eestis kui väikese tööpuudusega riigis on noortel raske leida esimest päris töökohta. Neile ongi  tihti ainus valik müüja-teenindaja töö, sest see amet ei vaja erilist ettevalmistust ning on kiirelt õpitav. Ajutise lahendusena valivad paindliku graafikuga töö ka noored, kes õpivad kõrgkoolis meelepärast eriala, kuid vajavad õpingute ajal kindlat sissetulekut.

Peale oma kutsumuse leidnute leidub ka n-ö sunnitud või ajutise valiku teinud inimeste seas neid, kes leiavad oma tõelise kutsumuse teenindaja elukutses või siis võimaluse teha valdkonnas karjääri.

Lahkuvad peamiselt need, kellel vaatamata koolitustele, kogemustele ja kolleegide toele ei teki teenindusvalmidust –  kelle jaoks on iga päev leti taga põrgupiin, sest klient pole mitte võimalus, vaid kurnav kohustus. Lahkuvad ka need, kes lõpetavad õpingud ja asuvad tööle omandatud erialal.

Karjäärivõimalus. Mis motiveerib jätkama ning head teenindust pakkuma neid töötajaid, kelle jaoks müüja-teenindaja amet on tõeline kutsumus?

Olulisuse järjekorras: meeskond ja otsene juht, töökorraldus ja -tingimused ning töö­tasu, mida müüja-teenindaja saab ise oma tööpanusega mõjutada.

Üha sagedamini leidub töötajaid, kes näevad oma kutsumust jaemüügi valdkonnas laiemalt ning on huvitatud karjäärist. Mitu Statoili juhti ja tippspetsialisti on alustanud tööd teenindusjaamas, kuid omandatud oskustega  jätkanud tööd teenindusjaama juhataja, piirkonnajuhi või spetsialistina. Teenindajatöö võib osutuda heaks hüppelauaks ameti­redelil. Paindlik töögraafik võimaldab omandada haridust ja kogemusi samal ajal. Vaid ambitsioonist sõltub, millist ameti­kohta ettevõttes järgmisena sihtida.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. May 2014, 18:52
Otsi:

Ava täpsem otsing