Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puhkepäev. Kai kohvik pakub suurepärast merevaadet

    Kai kohvik on tõenäoselt üks Tallinna parima merevaatega söögikohtadest, mis küll rohkem turistide kui linnarahva käiguteedele jääb. Asub see Sadama turul otse Admiraliteedi basseini ääres.

    Vanasadama jahisadam pole veel õieti talve­unest ärganud, jahte on hõredalt. Ka meil on külm, kui me ennast kohvikuterrassile sätime, aga pole parata – olen nagunii talv läbi pidanud leppima restoranide parklavaadetega. Kuigi ka kohvikust näeks kaunist merevaadet, sest see koosnebki peamiselt akendest.
    Merevaatega mereäärekohvik. Kavatsen selle kevade ja suvega ringi peale teha Tallinna mereäärsetele söögikohtadele. Rannajoon on meil ligi 50 kilomeetrit pikk, aga mitu merevaatega söögikohta meil on? Enzos ja Mašas olen juba käinud – sadamapiirkonna restoranid mõlemad, üks otse D-terminali juures, teine sealt pisut linna poole, aga merd ei näe kummastki.
    Kellel asja Sadama turule, see satub tõenäoselt ka mereäärsesse Kai kohvikusse. Sadama turule võiks gurmaanidel asja olla küll, tohutu alkoholiosakonna kõrvale on alles jäänud ka täiesti arvestatav hulk kodumaist toitu, lisaks Papa Joe falafeli- ja hummusekiosk ning Portugali poeke.
    Turukohviku idee on iseenesest ju suurepärane – parim värske tooraine alati käepärast. Millegipärast see aga ei tööta. Nõmme turu peahoones proovisid mitu kohvikupidajat, aga asjata, nüüd on seal masendavate aroomidega vanakraamipood. Keskturul on küll arvestatav seljanka- ja pelmeenikiosk, aga see ongi praktiliselt kõik, kui igihaljaid saiakesi ja pirukaid mitte arvesse võtta – jahu ja suhkur müüvad kõikjal ühtviisi hästi.
    Sadama turu Kai kohviku menüü viitab aastaaegade vaheldumisele – ikkagi kevadmenüü – ja sealt leiab isegi spinatit. Muud kevadist küll mitte, aga ilma selletagi on kohviku atmosfäär kevadiselt helge ja kerge. Et terrassil kuidagigi toime tulla, alustasime kuumade suppidega. Kartuli-spinati püreesupp oli maitsev, aga kookose kalasupi nime kandev leemeke täielik lahja lurr. Kookost oli see võib-olla näinud, aga kaugelt või ainult vilksamisi ja ega seal puljongis eriti muudki polnud. Jah, kala- ja porganditükikesi ju oli, aga puljongil polnud ei nägi ega tegu. Nõrutasin tahke osa välja, muu läks kööki tagasi.
    Turul on ju inimesed harjunud, et kaupmehed enne ostu üht-teist maitsta pakuvad. Turukohvikus võiks olla samuti, enne tellimist võiks saada kõigepealt paar lusikatäit maitsta. Mõtet edasi arendades – nii võiks ju olla ka teistes restoranides. Kust ma muidu tean, mida nad kookosese kalasupi nime all pakuvad?
    Alusetud lubadused. Kalaroog maitses hästi, aga ka see polnud päriselt see, mida menüü lubas: lubati krõbedat koorikut, aga seda oli ainult tükati, enamik valgest pehmest kalalihast oli au naturel. Porrulauguga maitsestatud kartulipüree oli hea, kartuliroad tulevad Kai kohvikus hästi välja. Ka madalküpsetatud veise välisfilee ploomikastme ja röstitud aedviljaga oli maitsev. Gurmee just mitte, aga mõõduka hinnaga kohviku kohta täiesti tasemel.
    Nii kala kui veise juurde oli võimalik valida sobilik klaasivein. Valik polnud just suur, aga andis toiduga hästi sobitada. Olekski olnud imelik, kui sellise aukartustäratavate mõõtmetega alkoholipoe naabruses olevasse kohvikusse nüüd paari head veini ei jätkuks.
     
    Maitseelamus
    Kai kohvik
    Aadress: Sadama 25, TallinnTelefon: 5556 7412Avatud: 9–19
    Hinnang: 24toit 7teenindus 8interjöör 9
    põhiroogade hinnad: 6,70–10,90 eurot
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.