Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raul Rebane: imagovigu tehakse edevusest ja rumalusest
Maine, mis on juhi ees ja taga, aitab paljudest raskustest üle, rääkis Pärnu juhtimiskonverentsil Raul Rebane, kelle sõnul tehakse vigu edevusest ja rumalusest.
Meediakonsultant Rebane meenutas, et 1990ndate alguses oli ajakirjandus väga kõrge imagoga. Siis hakkas olukord muutuma, loodi tohutult väljaandeid, ajakirjandusel oli oma huvi, tekitati tohutult staare, toimus palju isiklikke katastroofe, aga kõik harjusid.
Inimesed olid edevad ja pakkusid ennast hea meelega välja. Rebane nimetas seda Salmonite perioodiks legendaarse teleseriaali järgi, milles kõik läks müügiks. Siis jõuti selleni, et kurjus müüb. Tekkis rahva vaba hääl ehk kommentaariumid. Meedia populaarsus hakkas langema. Samas tõusis avalik-õiguslike kanalite populaarsus.
Arvamusliidrid hakkasid lahkuma avalikust meediaväljast. Ajakirjandusega võidelda on nagu võidelda naisega: kui kaotad, on häbi, kui võidad, on täitsa hirmus, rääkis Rebane.
Samal ajal on tema sõnul vaja siiski võidelda oma imago eest, sest maine, mis on sinu ees ja taga, aitab paljudest raskustest üle. Lugu ei tohi lasta teistel teha, vaid lugu tuleb ise luua, sest teised teevad vale loo.
Rebase sõnul on juhi maine nagu pilv, mis koosneb paljudest komponentidest: esinemistest, liikumistest, väljaütlemistest jms. Pilv inimese ümber mõjub ja muudab väga palju.
Juht peab looma oma müüdi. Võttes arvesse, et tunnetuslik arusaamine meie mõtteis võib olla väga erinev. Kui kirjeldada ühte ja sama inimest ärimehe ja ettevõtjana, siis seondub inimestele, et ärimees on lurjus, kes ei aita teisi, aga ettevõtja loob töökohti ja on teistele abiks.
Kui skandaali kadumine võttis varem kümme päeva, siis nüüd paar päeva. Enamik vigu imagos tehakse edevusest või lollusest. Edevuse osa on viimasel ajal Rebase hinnangul vähenenud.
Üha olulisem on tema sõnul ka väärtuspõhine suhtlus. Peab kinni pidama oma põhiväärtustest. "Kui aitad teisi, näiteks korjad raha heategevuseks, mõjub see imagole palju rohkem kui võites maasturiga rallisõidul. Ühiskond on palju tervemaks saanud."