Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspert: EL-i suurim probleem on bränd
Üha kasvava euroskeptitsismi valguses peab Euroopa Liit oma maine parandamiseks ja liidu lagunemise riski vähendamiseks tugeva brändi välja arendama.
Euroopa-meelne ärimõttekoda Gold Mercury International on käima pannud Brand EU keskuse, mis mitteametlikult üritab EL-i repositsioneerida ning liidu mainet parandada. Mõttekoda on mures, et EL-i eeliseid, näiteks regionaalne turvalisus, ignoreeritakse tänu mõnedele liikmesriikidele, kes on kaalunud liidust lahkumist.
„Euroopa aeg on nüüd ja praegu,“ sõnas Gold Mercury Internationali president ja peasekretär Nicolas de Santis. Tema sõnul suurendab praegune kriisisituatsioon Ukrainas veelgi enam vajadust tugeva liidu järele.
„Kujutage ette Ukrainat ilma Euroopa Liiduta, kujutlege massimõrvu ja genotsiidi, mis toimusid vaid 20 aastat tagasi Jugoslaavias. Euroopa on maailmas jätkuvalt haavatav,“ lisas ta.
Kuigi Euroopa Liidu roll on regioonis ja maailma rahu seisukohalt oluline, tundub, et rahumeelse liidu sõnum on tõlkes kaduma läinud.
„Euroopat piinab identiteedikriis. Seetõttu on kõik need euroskeptikute rünnakud nii silmapaistvad,“ sõnas de Santis. „Euroopa Parlamendi valimisteni on jäänud kõigest nädal ning vajadus tugeva Euroopa Liidu identiteedi järgi ei ole kunagi veel olnud nii oluline,“ lisas ta.
„Üks võtmeprobleeme, mis meil seoses Euroopa brändiga on see, et rahvusvalitsused ei läheks kunagi oma kodanike juurde ja ei müüks neile Euroopa brändi, sest nad kasutavad Euroopat ka kui oma rahvusprobleemide patuoinast,“ lisas ta.
Avalikkus on üha vähem huvitatud Euroopa poliitikast, mida näitab ka selgelt langenud valimisaktiivsus. Eurostati andmed näitavad, et viimase 20 aasta jooksul on valimisaktiivsus langenud 1994. aasta valimiste 56,67%-lt 43%-le 2009. aastal.