Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasumit langetanud Ryanair püüab uut tõusu

    Esimest korda viie aasta jooksul kasumilangust tunda saanud Euroopa suurim odavlennufirma Ryanair Holdings kavatseb püüda äriklassi reisijaid ja kasvatada lendajate arvu 3 miljoni võrra.

    Iiri ettevõtte puhaskasum vähenes läinud majandusaastal 8% ehk 522,8 miljoni euroni aastataguse 569,3 miljoni pealt. Analüütikute ootus oli 521 miljonit eurot. 2015. aasta märtsiks prognoosib lennufirma maksujärgseks kasumiks 580-620 miljonit eurot ehk tänavusest pea 19% enam, teatas ettevõte täna.
    Keskmist piletihinda lubas ettevõte sel aastal tõsta 2% võrra. Läinud aruandeperioodil langesid piletihinnad 4%. Suurbritannia Barclay panga analüütik Oliver Sleath ütles Bloombergile, et kuna Ryanairi hinnakujunduses on varem olnud palju ebaselgust, reageerib turg kommentaarile eeldatavasti positiivselt.
    Lennufirmal on tänavu kavas suurendada lendajate arvu 84,6 miljonini. Käive tõusis 3 protsendi võrra, 5 miljardile eurole.
    Saavutamaks 2019. aastaks seatud 110 miljoni reisija eesmärki, on Ryanair suurendanud oma kohalolekut Ateena, Rooma ja Lissaboni lennujaamas. Sama on tuleval aastal plaanis teha nii Poolas kui Saksamaal. Finantsdirektor Howard Milleri sõnul on ettevõtte eesmärk laieneda turgudele, kus odavaim hind võidab alati. „Me ei muretse selle pärast, sest alati on mingit laadi hinnasõda,“ toonitas ta.
    Viimase fiskaalaasta jooksul 81,7 miljonit ehk mullusest 3% enam kliente lennutanud Ryanair on tänases teadaandes lubanud muuta lendamise kliendisõbralikumaks. Samas ütles Miller, et muutused võtavad aega. „Tagasiside on olnud väga positiivne ja seda eriti eraldatud istekohtade osas,“ lisas ta.
    Läinud kuul ostis Ryanair viis Boeing 737-800 lennukit, tõstes sedasi 180 lennukist koosneva portfelli koguväärtuse 16 miljardile dollarile. Nii tava- kui äriklassis reisijate püüdmiseks on ettevõte tutvustanud täielikult eraldatud istekohti, kärpinud pagasitasusid ja lihtsustanud kodulehekülge. Samuti plaanib ettevõte sel aastal tõsta turunduskulutusi 25 miljoni euro võrra.
    Milleri hinnangul toob tänavu lisakulutusi lisalennukite rentimine suveperioodil ja lennujaamatasude kuni 5% tõus. Ryanair teatas ka, et kütuse- ja valuutariski maandamine toob 2015. aastal ettevõttele säästu umbes 70 miljoni euro ulatuses.
    Dublini börsil on Ryanairi aktsia täna tõusnud 9,5%. Tänavu on tõus olnud ligi 11% ja aastane tootlus olnud ligi 10%. 9,6 miljardi euro suuruse turuväärtusega lennukompanii aktsia hinna ja kasumi suhtarv P/E on 19. Bloombergi terminalis on ettevõtte aktsial 17 ostu-, 5 hoidmis-, ja 4 müügisoovitust.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.