Miks Apple räpparilt miljardite eest firma ostab?

20. mai 2014, 00:00

Apple on alati olnud ihne firma, kui asi on puudutanud ülevõtmisi. Seda enam pani tehnikaringkondi imestama uudis, et ­“õunafirma” käib välja 3,2 miljardit dollarit räppar Dr. Dre asutatud Beats Electronicsi eest. Tegu ei ole mitte klientide üleostmise või kõrvaklappide ärisse sukeldumisega. Apple päästab sellega oma tulevikku muusikatööstuses.

Esmapilgul tundub tehing tõesti imelik. 3,2 miljardit dollarit kuus aastat vana firma eest, millel on alla paarisaja tuhande muusika voogedastuse kliendi ja mis toodab kallima otsa kõrvaklappe.

Firma käive oli mullu hinnanguliselt miljard dollarit. Tim Cook ütles tänavu aktsionäride koosolekul aastas miljard dollarit sisse toova Apple TV kohta, et see on nende jaoks hobiprojekt. Ja kui vaadata, et Apple peaks sel aastal teenima umbes 200 miljardit dollarit käivet, siis see kõrvaklappide müügist tulev miljard ees või taga ei muuda midagi.

Viimaste uudiste järgi on alles jaanuaris muusika voog­edastamise teenusega alustanud Beatsil vähem kui 200 000 maksvat klienti. iTunesile kuulub USA muusika voogedastuse turust 8%, ta on kolmandal kohal. Ka sel rindel ei võida Apple Beatsi ostmisega midagi märkimisväärset.

Mis siis üle jääb? Pole suur üllatus, et firmas on kaks väga andekat muusikaprodutsenti – Beats Electronicsi asutanud Dr Dre ja Jimmy Iovine. Samal ajal on Apple hädas oma iTunesi ärimudeliga.

Kui iTunes Store 11 aastat tagasi alustas, oli see revolutsioon, kuid nüüdseks on 2010. aastal maailma suurimaks muusikamüüjaks tõusnud iTunes Store hädas. Inimesed ei taha enam muusikat osta ja omada. Ja ega tegelikult polegi iTunesist ostetud muusika niikuinii inimese enda oma, nagu selgus Bruce Willise kohtukaasusest.

Kõrvaklappe Apple müüma ei hakka. Dr Dre ja Iovine on muusikatööstuses kõvad nimed. Kindlasti on tegu heade visionääridega, sest kuue aastaga pole lihtne 3,2 miljardi dollarilist ettevõtet ehitada.

Kõigi märkide kohaselt saavad mõlemad Apple’i juhtkonda. Seejuures võib kogu iTunesi juhtimise enda peale saada just Iovine, kelle ülesandeks jääb kahaneva müügi ja vananeva imagoga iTunes jätkusuutlikuks muuta.

Apple kardab kahtlemata, et iTunesi marginaliseerumisega jääb inimestel alles vähem põhjusi osta iPhone, iPad või iPod, ja see on juba tõsine mure. Nad vajavad just neid kahte meest oma brändi ja imidži uuendamiseks. Niisiis on tegu tuleviku riskide maandamisega, mitte sooviga hakata müüma kõrvaklappe.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. May 2014, 19:22
Otsi:

Ava täpsem otsing