Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Palo plaanib piirata kiirlaenu reklaami

1321-aripaev 19. mai 2014, 13:49

Majandus- ja taristuminister Urve Palo saatis täna ministeeriumi partneritele arvamuse avaldamiseks eelnõu, mis piirab oluliselt tarbimislaenude reklaami sisu.

Eelnõu eesmärk on keelata eraisikutele suunatud krediiditeenuse reklaamimise raadios, televisioonis ja internetis. „Ettevõtjate senine tarbijakrediidi reklaamimine on tekitanud ühiskonnas hoiaku, nagu aitaks kiirlaenu võtmine lahendada olmeprobleeme ja parandada elujärge. Tegelikkuses on aga sageli vastupidi,“ ütles Palo. „Eelnõuga kavandatavad muudatused ei lahendada inimeste finantsprobleeme, küll aga on selge märk sellest, et riik hoolib.“

Eelnõu järgi keelatakse televisioonis, raadios ja internetis tarbijatele pakutava krediidi (raha laenamise) reklaam. Laenuteenuse pakkuja kodulehel jääb reklaam lubatuks, samuti trüki- ja välimeedias, kuid piirangutega.

Teiseks piiratakse nii tarbijakrediidi, järelmaksu, liisingu, eluasemelaenu kui ka tarbimislaenu reklaami sisu ning see tohib eelnõu järgi edaspidi sisaldada vaid seaduses lubatud infot, nagu teenuse osutaja nime ja tegevusloa numbrit ning tegevuskoha kontaktandmeid, krediidi kulukuse määra näidet, üleskutset tutvuda finantsteenuste tingimustega jm.

Palo sõnul kaalub tarbijakrediidi reklaamile rangemate piirangute kehtestamisega kaasnev positiivne mõju üles võimaliku negatiivse mõju laenu väljastavatele ettevõtetele.

Eestis on tänavu 30. jaanuari seisuga 34 706 isikut, kellel on kiirlaenule või tarbijakrediidile spetsialiseerunud ettevõtetelt välja antud laenude alusel tekkinud maksehäired. Swedbank on hinnanud, et kiirlaenuvõtjaid on Eestis üle saja tuhande. Kiirlaen on trahvide järel kõige suurem maksehäirete tekitaja.

***

Tarbijakrediidi reklaamimist on püütud ka varem piirata
2013. aasta juulist kehtima hakanud reklaamiseadusega viidi finantsteenuse reklaam kooskõlla vastutustundliku laenamise põhimõtetega.
Regulatsioon ei andnud siiski piisavalt tulemusi ja tarbimislaenude reklaam on hoolimata seaduse muudatustest jätkuvalt jõuline.
Seda kinnitab ka tarbijakaitseameti praktika: kontrollitud 112 reklaamist 70 olid ameti hinnangul seadusega vastuolus.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. May 2014, 13:49
Otsi:

Ava täpsem otsing