Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Juhtiv Eesti logistikafirma laieneb Soome
Üks suurem Eesti omanikele kuuluv logistikafirma, ekspedeerimisettevõte ACE Logistics Group laieneb Soome. Põhjanaabrite turul läbilöömiseks loodi seal ühisettevõte Euroopa ühe suurema logistikafirmaga Dachser.
ACE Logistics Groupi tegevjuht Andres Matkur ütles intervjuus, et laienemiseks on vaatamata Soome nõrgale majandusele õige aeg.
Miks ikkagi Soome ja miks just nüüd? Miks just nüüd? Asjaolud sobisid, olime seda laienemist ette valmistanud aktiivselt aasta aega, passiivselt kaks aastat. Miks just Soome? Kui me vaatame, millistes riikides meie ettevõte tegutseb, kolmes Balti riigis ja Valgevenes, ning kui me vaatame seda, kes on meie rahvusvahelised partnerid, siis oli see laienemine loogiline. Ega meil palju kohti ole, kuhu laieneda saaksime. See oli meil katmata ala, samuti meie partneri jaoks, kellega koos sinna turule läheme.
Teile on oluline olla Soomes ka füüsiliselt kohal? Jah, meil on seal koostööpartneriga loodud tütarettevõte ja alustamegi nüüd kohe juuni alguses sellega. Ettevõtte lõime juba aasta alguses.
Kui palju olete uusi töötajaid palganud? Esialgu on seal neli töötajat, kuid eks vaatame, oleneb, kuidas asi minema hakkab. Eks siis palkame järjest juurde.
Plaanite lähiaastail kahekordistada saadetiste arvu. Mis nipiga seda teete? Kui vaatame Soome turgu, siis hindame seda kolme Balti riigi turuga võrreldes umbes sama suureks või isegi suuremaks. See võiks meile tähendada sellises suurusjärgus kasvu. Ülejäänud pool oleks siis meie enda plaaniline kasv. Soome lisandumine annab saadetiste arvule pea pool juurde.
Tegemist on väikesaadetiste maanteetranspordiga.
Kas te Soome turul pakute teenuseid oma kaubamärgi alt? Ei, tegutseme partneri kaubamärgi alt, mis on Euroopas väga tugev. Eelmise aasta põhjal võib öelda, et Dachser on Euroopa suurim maantee-väikesaadetiste operaator. Soome turul kasutame nende kaubamärki.
Milliseks plaanite selle aasta käivet ja kasumit? Meie Baltimaade ja Valgevene ettevõtteid vaadates arvan, et pluss 10% võiks olla hea tulemus.
Eelmisel aastal oli võrreldes aasta varasemaga sarnane tulemus, miks siis kasvu ei tulnud? Meie lennutranspordimaht on vähenenud, see andis varem suhteliselt head käivet. Samal ajal on suurenenud maanteetranspordi maht. Saadetiste arv kasvas 20 protsenti samal ajal, kui käive vähenes.
Soome majandusnäitajad on viimasel ajal noolega allapoole olnud, kas see teid murelikuks ei tee? Teeb murelikuks küll, kuid teistpidi, see annab ka võimalusi. Raskel ajal vaadatakse koostööpartnereid üle.
Kui meil oli suurim majanduslangus 2008–2009, siis elu näitas, et maanteetranspordi saadetised muutusid väiksemaks ja see oli vesi meie veskile. Me tegelemegi väiksemate saadetistega, mis pole päris kullersaadetised, kuid mis ei ole ka veoki täiskoorem.
Tookord languse ajal klientidel veomaht vähenes ja tekkis rohkem väikesaadetisi, ja see oli meile positiivne. Neil aastatel meil saadetiste arv ei vähenenud. Seepärast näeme ka praegu enda jaoks võimalust.
Mis on mis
ACE Logistics Group
Logistikaettevõtete valdusfirma, mille põhifunktsioon on tütarettevõtete aktsiate hoidmine ja grupi strateegiate kujundamine.Asutatud: 1999Tegevusala: vedude vahendusTütarettevõtteid 2013. aasta lõpu seisuga 9, nendest 5 Eestis, 2 Lätis, 1 Leedus ja1 Valgevenes. Eesti tütarettevõte ACE Logistics Estonia oli mullu Äripäeva ekspedeerimis- ja agenteerimisettevõtete TOPis 7. kohal.Omanikud: Ithal Nõukoja AS 58,41%, Karli Lambot 34,09% ja Teet Järvekülg 7,5%Käive mullu 17,6 mln eurot, vähenes aastaga 3%Ärikasum mullu 1,54 mln eurot, vähenes aastaga 0,4%