Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
5 moodust, kuidas meelde jääda
Inimestele meelde jäämine on hädavajalik igale ettevõtjale, sest raske on leida investoreid või ostjaid, kui keegi sind ei mäleta.
USA majanduslehes Business Insider jagas ettevõtja Dorie Clark nippe, kuidas kohtumistel paremini inimestele meelde jääda.
1. Leia ühine omadus
Kiireim viis kellelegi meelde jääda on leida ühisjoon. Nii tekib usaldus ja inimesel on lihtsam end sinuga samastada, kui teil on miski, mida jagate - olgu see sama päritolukoht, ühine kool või kas või see, et teile mõlemale meeldivad koerad või oranž värv. Kui sa meeldid inimestele ja sind usaldatakse, jääd ka meelde.
2. Ärata uudishimu
Paljud tapavad vestluse esimese 10 sekundi jooksul. Kui keegi küsib ilmselge küsimuse "Millega sa tegeled?", on vaja paremat vastust kui igav "Mul on oma ettevõte" või "Ma olen tehnoloogiaettevõtja". Leia viis huvi köitmiseks ja tekita tahtmine rohkem teada saada. Palju huvitavam ja meeldejäävam on öelda näiteks "Ma aitan ettevõtetel saada tuntuks" või "Ma alustan ettevõtet, mis aitab arstidega ühendust võtta ilma kodust lahkumata".
3. Arenda välja omapärane stiil
Vahel aitavad riided silma paista, kuid seda ei tasuks endale peale suruda kui see ei tundu loomulik. Madeleine Albrighti prossid, Steve Jobsi mustad sviitrid või Toomas Hendrik Ilvese kikilipsud on aidanud neil eristuda. Kui sul on mingisugune aksessuaar või stiil, mida naudid, võiksid kaaluda teadlikult selle muutmist oma kaubamärgiks. Lisaks on lihtsam meelde jätta "seda tüüpi, kes kannab alati värvilisi sokke" kui “seda tüüpi, kes riietub nagu kõik teised”.
4. Küsi palju küsimusi
See võib tunduda ebaloomulik, kuid palju küsimine võib teha su palju meeldejäävamaks. Inimestele meeldib endast rääkida ja on tõenäolisem, et nad mäletavad kedagi, kes küsib läbimõeldud ja huvitavaid küsimusi, sest see tekitab tunde, et sa oled oluline ja sind mõistetakse. See on palju tõhusam, kui lihtsalt praalida omaenda saavutustest.
5. Leia põhjus jätkamiseks
Kui sa ei jää inimestele meelde, võib põhjus olla selles, et sa ei anna neile piisavalt võimalusi. Raske on mäletada kedagi, kellega sa oled kohtunud ainult ühe korra, eriti kui te olete vaid põgusalt vestelnud. Seega, kui sa tahad muuta lühikese kohtumise pikaajaliseks suhtluseks, püüa leida viis vestluse jätkamiseks. Küsi kontaktandmeid ja püüa leida teemasid, millega jätkata, näiteks saata mõne artikli, mis võib teda huvitada. Mida avatum sa oled, seda tõenäolisemalt oled meeles kui te kohtute järgmisel koverentsil.