Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    “Ei” tähendab müügitöös tagurpidi “jah-i”

    Kui müügiinimene kuuleb kliendi suust vastuseks “ei”, on ta ise kõik õigesti teinud ­ainult siis, kui kliendile käib ost tõepoolest üle jõu. Väga sageli tuleb selline vastus kliendi suust aga põhjusel, et müüja on selle ise sinna sokutanud.

    Ostust võib klient loobuda õieti vaid järgneval viiel põhjusel: pole raha, pole aega, pole huvi, pole pakilisust või puudub usaldus. Muud varianti eriti pole.
    Ost võib jääda vaid raha taha. Kui hinnas kokkuleppele ei saada, on kaks võimalust - kas müüja ei suutnud oma kauba/teenuse väärtust kliendile piisavalt selgitada või käib ost ostjale üle jõu. Kui asi jääb selgitamise taha, peab müüja järgmisel korral paremini põhjendama. Kui kliendile käib ost üle jõu, on see ainuke “ei”, mis on tegelikult OK. Sellel juhul pole müüja midagi valesti teinud.
    Kui kliendil pole aega müüjaga suhelda, tuleb kliendile lähenemise kohta või meetodit muuta. Kui tal pole huvi, on tegemist tavaliselt sihtrühma mittekuuluva kliendiga, see tähendab, et üritame müüa valedele klientidele.
    Viimased kaks viiest põhjusest näitavad aga müüja nigelat tööd. Kui saadakse “ei” ettekäändel, et klient tahab veel näiteks alternatiivseid pakkumisi koguda, siis järelikult ei suudetud kliendile tõestada, et mujalt pole paremat samaväärset pakkumist võimalik saada. Kui aga lõpuks ei saadagi teada, miks klient ei ostnud, on enamasti tegemist usalduse puudumisega.
    Kliendid on viisakad inimesed ega soovi müüjat solvata. Sellepärast leiutavad nad igasuguseid põhjusi, miks loobuda. Tegelikult aga nad sageli lihtsalt ei taha osta sellelt müüjalt. Puudub usaldus.
    Suhtumist tuleb muuta. Kõigiga ei saagi sobida, kuid kui usaldust ei teki enamiku klientidega, tuleb müüjal oma suhtumist oluliselt muuta. Klient ei hooli sellest, kui palju sa tead, enne kui ta teab, kui palju sa hoolid. Kui klient mõistab, et müüja soovib siiralt aidata, pole tal ka põhjust enam mujale otsima minna.
    Seega on iga kliendi “ei” taga oma põhjus. Kui seda põhjust poleks, ütleks klient ju “jah”.
    “Ei” on tagurpidi “jah”, kuid kuidas seda vastust ringi pöörata, peab iga müüja ise korraliku eneseanalüüsi kaudu avastama.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.