Savisaar kardab, ometigi!

06. juuni 2014, 00:00

Suure osa kohalike valimiste eel Tallinna linna reklaamidena esitatud plakateid ja videoid tunnistas Tartu Ülikooli semiootikaosakonna ekspertiis Keskerakonna valimispropagandaks. Sellele järgnenu on suutnud muretsema panna isegi Edgar Savisaare.

Iga terve mõistusega inimene ka võttis neid palakateid ja videoid valimisreklaamina (üksikute eranditega, loe altpoolt). Seetõttu tegi erakondade rahastamise järelevalve komisjon (ERJK) neil domineerinud Keskerakonna esimehele, Tallinna linnapeale Edgar Savisaarele enam kui 100 000eurose ettekirjutuse. Just nii palju kulus linnal maksumaksjate raha sisuliselt Savisaare valimisreklaamile. Ühtlasi palus ERJK alustada prokuratuuril kriminaalmenetlust, sest keskpartei kampaaniat rahastati Tallinna eelarvest.

Parim kaitse on rünnak. Kui seni on Savisaar vilistanud seadustele ja kodanike õiglustundele, siis sajatuhandene rahanõue ning ähvardav kriminaalasi muutsid ta murelikuks. Savisaar hakkas õigustatult kartma ning lasi linnavalitsuse propagandakahuritest tulistada teiste parteide suunas, sest ka IRL ja Reform olevat riigi raha eest end valimiste eel reklaaminud. Selleks koostas erakond ka nimekirja vastavate kuritarvituste kohta, paludes selle põhjal omakorda algatada kriminaalmenetlus.

Ühtlasi lasi ta Tallinnalt varemgi suunatud tellimusi saanud reklaamiõppejõud Linnar Priimäel koostada analüüsi Tartu Ülikooli ekspertiisile. Näidake mulle inimest, kes uskus, et Priimägi lähtub teaduslikest printsiipidest ja annab usaldusväärse hinnangu. Te ei leia sellist. Nii nagu kõik said aru, et Savisaare ja tema jüngritega plakatid olid valimisreklaam, nii oli ka ette teada, et Priimägi püüab patustanuid süüst puhtaks pesta. “Ükski erakondade rahastamise järelevalve komisjoni poolt menetlusse antud viiest Tallinna linna plakatist või videoklipist ei kujuta endast valimisreklaami,” seisab Priimäe allkirja kandva “sõltumatu” analüüsi lõppjärelduses.

Häma Hiiu staadioni plakatiga. Priimäe arvates pole kuulus Hiiu staadioni avamise plakat Edgar Savisaare, Jaanus Mutli ja Arvo Sarapuuga valimisreklaam, sest Savisaar ei ole juriidilises mõttes Keskerakonna kaubamärk. Kuigi samas “analüüsis” väidab ta, et valimisreklaami oluline tunnus on muu hulgas “kaubamärgi (erakonna, valitava isiku) eksponeering”. Ja kuna staadioni avamise reklaami võinuks kasutada ka väljaspool valimiste perioodi, ei liigitu see valimisreklaami alla.

Tegelikult saab Savisaare linnavalitsuse kunagine mainekujundusnõunik Priimägi ju ise ka suurepäraselt aru, et ­ERJK-le silma hakanud reklaamide näol oli tegu keskpartei propagandaga maksumaksja raha eest. Jääb oodata kriminaalmenetluse lõppu.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. June 2014, 18:55
Otsi:

Ava täpsem otsing