Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nimi jõudis postifirma muutusele järele
Omni… misasi? Milleks teil seda vaja oli? Neid küsimusi on minult viimase nädala jooksul küsitud lugematu arv korda. Tegelikult on Omniva ise vastus küsimusele “Kuidas edasi?”, mille esitasime Eesti Postis endale juba mõne aasta eest. Meie uus nimi tähistab muutust, mille oleme viimastel aastatel ettevõttena teinud.
Logistika areng. Logistikavaldkonnas on praegu kolm suurt trendi, mis kujundavad tulevikku ja mida tuleb selles vallas tegutsejal silmas pidada. Esiteks muutub järjest olulisemaks e-kaubandus ja e-ostu kogemus alates tellimusest kuni kauba kättesaamiseni. Teise trendina kasutavad inimesed ja ettevõtted info tarbimiseks ja liigutamiseks üha enam digitaalseid kanaleid. Kolmandaks kasutavad inimesed ühe ostuprotsessi jooksul järjest rohkem erinevaid kanaleid, kuid tahavad, et see oleks üks sujuv protsess. Inimesed tahavad ise valida, kust nad kaupu või infot vaatavad, seda ostavad või vahetavad ning kuidas selle kätte saavad.
Postiettevõtted on praegusel ajal kogu maailmas raskete valikute ees. Nad peavad kas muutuma või hääbuma. Logistika on suuresti mahuäri. Et selles äris ellu jääda, tuleb liigutada palju kaupa – rohkem, kui meie väikesel kodumaal pakkuda on. Nii oleme kasvanud rahvuslikust postiettevõttest rahvusvaheliseks logistikaettevõtteks. Edukaks tegutsemiseks piiri taga ja konkurentsivõime suurendamiseks oli ühtlasi vaja uut ja rahvusvahelist kaubamärki, mis annab edasi meie ettevõtte olemust.
Lisaks välisturgudele laienemisele oli uue kaubamärgi kasutuselevõtu põhjuseks ka olemasolevate paljusus. Seejuures seostusid neist kaks tugevamat – Eesti Post ja Post24 – peamiselt postiteenusega, mille tegelik osakaal meie pakutavatest teenustest on küllalt väike.
Tõsisemalt võtsime brändiprojekti käsile 2012. aastal, kui panime paika ettevõtte uue äristrateegia. Seadsime endale ambitsioonikad ärilised eesmärgid ning nende saavutamiseks pidime ühtlustama ka turunduse poolel valitseva paljuhäälsuse. Eelmisel aastal alustasime oma brändistrateegia uuendamist.
Kanalite paljusus suunas nimevalikut. Meie eripära on meie kanalid, kanalite paljusus ja võime neid vastavalt kliendi vajadusele kombineerida. Sellist kliendi tellimuse täitmiseks ja klientide teenindamiseks erinevate kanalite sidumist tähistatakse logistikamaailmas mõistega “omnikanal”. Sellest on ka inspireeritud meie uus nimi.