Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink maksab 20 miljonit eurot dividende

    Tallinki aktsionärid otsustasid täna peetud koosolekul endile dividendideks maksta 3 eurosenti aktsia kohta ehk veidi enam kui 20 miljonit eurot.

    Suuromanik Enn Pant hindas läinud kvartalis rekordkahjumiga üllatanud laevakompanii käekäiku rahuldavaks.
    „Ise paneks endale hindeks koolipoisi kolme kahe miinusega,“ tunnistas Pant eilsel koosolekul peetud sõnavõtus. Sellegi poolest on tema kinnitusel laenukoormuse vähendamine jätkuv trend, et ettevõte oleks suutlik dividende maksma ka järgnevatel aastatel.
    Talle sekundeeris ettevõtte finantsjuht Janek Stalmeister, kelle sõnul on 2009. aastast laenukoormus vähenenud 400 miljoni euro võrra.
    Eelmine kvartal pettis ootusi
    Pandi kinnitusel jäi läinud aasta tuntavalt alla ootuste. Enim kaotati reisijateveos Soome-Rootsi vahelistes liinides. Viimases kvartalis kahanes madalhooajal tehtud hooldustööde tõttu põhjanaabrite vahelistel liinidel reisijate arv 6,1% võrra. Nõnda teenis Tallink 23,4 miljoni euro suuruse puhaskahjumi, mis on ettevõttele börsiajaloo suurim.
    Janek Stalmeistri hinnangul raputas kasuminumbreid peamiselt tõsiasi, et laevad olid hoolduses võrdlusperioodist kauem.
    Enn Pandi sõnul ollakse esmakordselt ka situatsioonis, kus kõik koduturud on languses ning isegi kui reisijatenumbrites mõõna ei paista, on tarbijad senisest ettevaatlikumad.
    „Ostetakse vähem, ostetakse odavamaid kaupu,“ loetles Pant, kelle sõnul püütakse seda kompenseerida erinevate uute toodetega. „Meie siht saab olla teha tänavu parem aasta kui mullu, ent see ei saa sugugi lihtne olema.“
    Muret valmistavad väävlidirektiiv ja venelased
    Samas rõhutas ettevõtte juht, et võrreldes konkurentidega läheb kontsernil tunduvalt paremini ja lootust lisavad suve broneeringud. Tema sõnul on samme astutud klientide rahulolu tõstmiseks. „Tõsi küll, pikk tee on veel minna,“ nentis ta.
    Tulevikuväljavaadetest rääkides toonitas Pant, et poliitilise olukorra tõttu on järsult langenud Venemaalt tulevate klientide arv ja positiivset trendimuutust selles osas ei paista. Lisaks jõustub tuleval aastal Euroopa Liidus väävlidirektiiv, mis toob Tallinki teatel kaasa 25-40% hinnatõusu.
    Direktiiviga tahetakse vähendada heitgaasi väävlisisaldus 1 protsendilt 0,1 protsendile. Pandi sõnul tähendab see kütuse kallinemist, mis rahasse ümberarvestatuna tähendab 20-25 lisamiljonit. „Kuskilt mujalt pole seda võtta kui panna juurde pileti- ja cargo hindadele,“ selgitas Pant.
    Väikeinvestor kasvatas portfelli
    Ligi 857 000 euro suuruse rahapaigutusega Tallinna börsile tänavu Äripäeva investorite TOPis 13. kohale tulnud väikeinvestor Rene Ilves on viimastel kuudel oma positsiooni Tallinkis veidi suurendanud. Kui TOPi koostamise ajal oli tema portfellis ligi 104 000 euro väärtuses Tallinki aktsiaid, siis nüüd on see number 117 300.
    Ilvese sõnul reinvesteeris ta Tallinkisse teiste ettevõtete dividende ja viimase kvartali nigelaid numbreid ta üle ei tähtsustanud. “Sellel väiksel langusel suurt mõju pole,“ ütles ta.
    Suurimaks ohuks pidas ta Soome ja Rootsi majanduse jahtumist. „Rootsi kinnisvaraturg võib suure robinaga alla tulla ja Soome majandus on juba pikemat aega languses,“ tõdes ta ning lisas, et omajagu muret tekitab ka peagi jõustuv kütusedirektiiv.
    Tema hinnangul pole siiani päris selge kuivõrd see ettevõtte käekäiku mõjutada võib. „Eks väävlivaba kütuse hind ka tuleb alla, kui kõik peavad sellele üle minema,“ märkis ta. „Natuke tarbimine väheneb, aga arvan, et väga suurt mõju sellel kasumile ei ole.“
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.