Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uue põlvkonna ettevõtjate silmipimestav saavutus

11. juuni 2014, 00:00

Kristo Käärmann ja Taavet Hinrikus on noorema põlvkonna ettevõtjad, kes võlgnevad edu omaenese originaalsele ideele ja leidlikkusele investorite kaasamisel. Nad ei ole midagi päranduseks saanud või erastanud, nagu paljud taasiseseisva Eesti algusaastatel oma äri edule aluse pannud ettevõtjad, vaid ehitanud ettevõtte ise nullist üles oma kätega, täpsemini öeldes oma peaga.

Rahasüstist olulisem on moraalne tugi. Äripäeva hinnangul on Richard Bransoni kaasamine TransferWise’i investorite ringi suure­pärane saavutus, mida võiksid endale ees­kujuks seada kõik idufirmad ja suuri eesmärke seadvad ettevõtted. 25 miljonit dollarit ehk 18,4 miljonit eurot on suurim investeering Eesti idufirmasse, ent tegemist on märkimisväärse summaga ka Silicon Valley taustsüsteemis. Selline eeskuju seab lati kõrgele.

Ent Bransoni kaasamine annab palju enamat kui vaid nimetatud summa. Tema usk eestlaste ettevõtmisse tähendab maailmas väga tuntud ärimagnaadi moraalset toetust, mis eeldatavasti avab eestlastele edaspidi kergemini nii mõnegi ukse. Branson pole vaimustust Hinrikuse-Käärmanni äriidee üle vaka all hoidnud ja sellel on vahest suuremgi mõju kui tehtud rahasüstil.

Kõneka nimega investorid. Praeguseks rohkem kui miljardi ­euro väärtuses klientide raha vahendanud TransferWise’il on õnnestunud nimekaid investoreid kaasata varemgi. PayPali asutaja ja Facebooki esimene investor Peter Thiel on Bransoni kõrval tuntuim nimi, ent ka Saul ja Robin Kleini ning ­Xavier Nieli nimed kõnelevad enda eest.

TransferWise’i äriidee sündis lihtsast elulisest vajadusest. Pankade suuri teenustasusid valusalt omal nahal tunda saanud Käärmann ja Hinrikus otsustasid omavahelisest kokkuleppest neid vältida teha midagi palju enamat kui isiklik kokkuhoid.

“Mõtlesime, et kui saame seda teha oma­vahel, siis miks ei peaks see olema võimalik teistele. Me ei teinud ju midagi erakordset,” on Käärmann selgitanud.

Klientide sääst. Praeguseks kasvatab see “ei midagi erakordset” ärimahtu 20–30 protsenti aastas, olles ennast tõestanud ärimudeliga, millesse maksab suurt raha sisse panna. Kolme aastaga on nad oma platvormile lisanud 176 valuutat, mille vahetamise pealt on kliendid säästnud 45 miljonit eurot pankade teenustasusid.

Kliendi sääst ongi see, millest Hinrikus ja Käärmann meelsasti kõnelevad. Vähem altid on nad rääkima kasumi- ja käibenumbritest. Maailma mõistes praegu veel suhteliselt väike ettevõte ei pea majandusnäitajaid avaldama, sest Suurbritannia äriregister ei ole nii nõudlik kui Eesti oma. Äripäeval oleks hea meel, kui TransferWise’i asutajad ja juhid oleksid siinkohal kas või õige natuke avatumad – ­suurusjärkudest ja eesmärkidest võiks vahest ikka juttu teha.

Eestile imagoloogiliselt tähtis. Toimetus usub, et TransferWise’il on head eeldused korrata ja ületadagi Skype’i edulugu ehk ­teha pangandusturul sedasama, mis Skype ­kõneteenuste turul – muuta seda ­kardinaalselt ja pöördumatult. Väikesele ­Eestile on Transferwise’i edu imagoloogiliselt väga kasulik: end IT-riigina tõestanud ­Eestile on pärast Skype’i hädasti ühte uut säravat edu­lugu tarvis.

Äripäev soovib Transferwise’ile kiiret kasvamist ja püsivalt suurt ambitsioonikust seatud sihtide elluviimisel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. June 2014, 18:57
Otsi:

Ava täpsem otsing