Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedes kasutab oma USA autokoolides TÜ teadlaste tööd

    Mercedez-Benzi sõidukoolitajad USAs ja Kanadas võtavad kasutusse Tartu ülikooli teadlaste loodud sekkumismetoodika.

    Autokoolide kett Mercedes Benz Driving Academy hakkab oma autokoolides mõjutama õpilaste suhtumist liiklusturvalisusesse Tartu psühholoogide ja terviseteadlaste loodud sekkumismetoodikaga. Metoodika eesmärk on vähendada algajate juhtide impulsiivset käitumist liikluses.
    Metoodika üks arendaja, Tartu ülikooli psühhofüsioloogia professor Jaanus Harro kirjeldas, et metoodika eesmärk on õpetada inimesi teadvustama hetke ajel otsustamise kalduvuse ohtlikkust, nagu näiteks ohtliku manöövri sooritamine, millel on sageli rasked tagajärjed.
    "Sekkumismetoodika hõlmab endas koolitust, kus fookuses on tulevase autojuhi isikuomadused, mis võivad põhjustada juhi ülemääraselt riskivat käitumist liikluses. Koolitus keskendub just impulsiivsuse tähendusele, mille valguses anname inimestele tagasisidet ka nende enda impulsiivsuse kohta," sõnas ta ülikooli pressiteates.
    Harro sõnul sõidetakse Tartu ülikoolist juba augustis Vancouverisse, et sealseid ja Los Angelese autokoolide õpetajaid juhendada, kuidas sekkumismetoodikat kasutada.
    Ülikooli intellektuaalomandi peaspetsialist Jane Saatre sõnas, et sekkumismetoodika kursus on avatud tasuta ka huvitatud Eesti autokoolidele. Kursusel saab omandada sekkumismetoodika kasutamiseks vajalikud teadmised, et neid siis hiljem oma sõiduõppe kursustel rakendada.
    Kursus "Impulsiivsuse ja riskikalduvuse teadvustamine autokoolis" on mõeldud kõikidele huvitatud autokoolidele, et üheskoos ülikooliga panustada Eesti liikluskäitumise riskide maandamisse. Kursuse läbimine annab autokooli õpetajatele pädevuse metoodikat juba iseseisvalt tulevastele ja praegustele autojuhtidele edasi anda.
    Kursuse materjalide elektrooniline osa on ülikoolil kavas õppijatele teha kättesaadavaks koos OÜga Teooria elektroonilises keskkonnas. Oluline osa sekkumismetoodikast on aga rühmatööl, mille efektiivseks läbiviimiseks tulekski lektoritel eelnevalt täiendkoolitus läbida.
    Harro juhitav töögrupp on inimeste liikluskäitumist uurinud aastast 2001. Riskikäitumise hindamiseks liikluses viisid mitmeid meditsiiniõed, doktorandid ja magistrandid valitud Tallinna ja Tartu autokoolides ka hiljaaegu läbi bioproovide kogumisi ehk ka üliõpilaste panus liikluskäitumise uurimisse on äärmiselt oluline.
    Uurimisrühma liiklusuuringuis uuritaksegi muuhulgas aju serotoniinineuroneid kujundavate geenide variante, mis mõjutavad inimese impulsiivsust, agressiivsust ja riskikäitumist, sh käitumist liikluses.
    "Kuna geneetiliste tegurite mõju käitumisele avaldub reeglina koostoimes keskkonnateguritega, siis on põhimõtteliselt võimalik, et teatud sekkumine, näiteks autokoolis peetav vastav loeng, mõjub teatavate geenivariantide kandjatele rohkem kui teistele," selgitas uurimisgrupi liige, Tartu ülikooli kliinilise psühholoogia vanemteadur Marika Paaver.
    Tasuta kursusega seotud Eesti psühhobioloogilise liikluskäitumise uuringut on rahastatud Euroopa regionaalfondist tervishoiuteaduste võimekuse edendamise programmist TerVE, mida viib ellu Eesti teadusagentuur.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.