Esmaspäev 20. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Selge siht loob eelduse suurepärasele tulemusele

16. juuni 2014, 00:00

Palju on räägitud Eesti kui riigi visioonist ning  viimasel ajal pigem selle puudumise võtmes. Nägemust soovitud olukorrast, milleni tahetakse teatud aja möödudes jõuda, vajavad aga ka kõik organisatsioonid ja ettevõtted. Uuringute järgi on selgelt määratletud visiooniga ettevõtete tulemuslikkus teistest märksa parem.

Väiksemates ettevõtetes võib arusaam soovitud tulevikust olla omanike peas. Kuna nii töötajate kui ka partnerite hulk on küllaltki väike, pole selle selge määratlemine ka kuigi oluline. Igapäevase suhtluse kaudu jõuab see niigi kõigini.

Fookus võib hajuda. Mida laiem on aga asjaosaliste ring, seda olulisemaks muutub selgelt ja arusaadavalt kommunikeeritud visioon. Visioon ­aitab koondada ühise arusaadava eesmärgi nimel nii töötajate, partnerite kui ka teiste huvipoolte jõu. Vastasel korral on oht, et igapäevatoimetustes fookus hajub ning tegeldakse paljude asjadega, mis pole peamise sihi saavutamiseks olulised.

Ühise visiooni jagamine annab võimaluse valida sama eesmärgi saavutamiseks erinevate alternatiivide vahel ning tegutseda autonoomsemalt. See omakorda on eriti oluline kaasaja muutuvas ja avatud majanduses, kus kiire ja adekvaatse tegutsemise eeltingimus on piisav tegevusvabadus.

Teatavasti on suurtel organisatsioonidel küllaltki suur inerts. Eriti just oluliste muutuste tegemisel kiputakse takerduma erinevate formaalsete protsesside, kooskõlastuste ja reeglistike rägastikku. Kiirelt muutuvas maailmas on aga vaja tööriista, mis võimaldab asja­kohaselt reageerida ja vajadusel organisatsiooni suunda piisavalt järsku muuta. Formaalne strateegiaprotsess ei ole selleks kindlasti parim vahend.

Ühtne alus. Just visioon loob ühtse aluse selleks, et osapooled saaksid kaugemat eesmärki silmas pidades häid ja uudseid lahendusi välja pakkuda ega peaks tegutsema kitsalt etteantud piirides. Visioonita strateegiad peegeldavad pigem organisatsiooni status quo’d või on lihtsalt reaktiivsed, hüpates siia-sinna vastavalt esilekerkivatele võimalustele. Visiooni abil muutuvad strateegiad suunavateks ja proaktiivseteks, lubades ettevõttel nii ise luua kui avada innovatsiooniks ja muutusteks vajalikke võimalusi.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
15. June 2014, 18:37
Otsi:

Ava täpsem otsing