Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Äripäevas aastaga kiire reklaamimahu tõus

    Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul kasvas mais viie suurema lehe reklaamimaht mullusega võrreldes 3%, sealjuures Äripäevas 21%.

    Järgneb Leito analüüs:
    Võrreldes 2013. a. maiga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 32 külge ehk 3%, moodustades 964 külge. Reklaamikäive vähenes 32 000 eurot ehk 2%, moodustades 1,5 milj. eurot. Ajalehtede veebikäive suurenes 8%. Veebifirmade (Delfi, Neti, SmartAD, Adnet) käive suurenes 17%, seda tänu eelkõige Delfi müstilisele tulemusele. Maalehe käive vähenes 15% (eelmise aasta mais oli üks number enam). Peab arvestama, et selle aasta mais ilmus üks Eesti Ekspressi number vähem. Seda arvestades oli reklaamikäive täpselt eelmise aasta tasemel, mis on muidugi pettumus. Küllap negatiivse fooni andis teade majanduskasvu asendumine langusega. Reklaamiandjad muutusid kohe palju ettevaatlikumaks.Ka valimisreklaami tuli eeldatust oluliselt vähem – ainult 22 külge. Viies suuremas lehes tegid reklaami vaid Reformierakond, IRL ja SDE.Kuu lõpus hakkas tulema arvestatavas mahus suveürituste reklaamid. Tähtsamatest segmentidest oli jätkuvalt aktiivsed automüüjad. Ka ehituse ja tervise segmentides liikus reklaamiraha märkimisväärselt.Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +21%, Postimehes +13% ja Õhtulehes +5%, vähenes Eesti Ekspressis -15% ja Eesti Päevalehes -14%.Käive: Postimees 650 tuh. eurot (mullusega võrreldes samale tasemele), Äripäev 305 (+5%), Õhtuleht 210 (+8%), Eesti Ekspress 160 (-18%), Eesti Päevaleht 130 (-13%).Käive paberkandjal: Postimees 450 tuh. eurot (mullusega võrreldes +8%), Äripäev 185 (0%), Eesti Ekspress 195 (-18%), Õhtuleht 145 (0%) ja Eesti Päevaleht 130 (-13%).
    Võrreldes eelmise aasta viie kuuga suurenes reklaamimaht 241 külge ehk +6%, moodustades 4224 külge. Käive suurenes 63 tuh. eurot ehk +1%, moodustades 6,1 milj. eurot.Reklaamimaht suurenes Äripäevas +38% ja Postimehes +17%, teistes lehtedes vähenes: Õhtuleht -2%, Eesti Ekspress -6% ja Eesti Ekspress -22%.Käive: Postimees 2,7 milj eurot (eelmise aastaga võrreldes +2%), Äripäev 1,4 (+9%), Õhtuleht 0,9 (+10%), Eesti Ekspress 0,7 (-10%), Eesti Päevaleht 0,5 (-17%).Ees seisavad suvekuud, mis ajalehtede reklaamiturul eelmiste aastatega võrreldes vaevalt märgatavaid muutusi kaasa toob.
    Võrreldes 2013. a. 24. ärinädalaga suurenes eelmisel nädalal viie juhtiva lehe reklaamimaht 43 külge ehk 22%, moodustades 239 külge. Hämmastav tõus. Trend ei haaku üldse kahe eelmise aasta ajalehtede reklaamituru liikumisega: siis läks reklaamimaht olulisse langusesse.
    Reklaami ilmestasid tema sõnul suve meelelahutusürituste promomine, kus suurima tüki „hammustas” Õhtuleht. Päris ära ei vajunud ka muu reklaam (näiteks Tamrex ja Klick jätkasid kevadise hooga). Tuli ka uusi reklaamikampaaniaid (Nordea, Asko/Sotka, Bosch jt.).Turuliidri positsiooni võttis sisse Äripäev, tubli tõus oli Õhtulehel.Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +94%, Õhtulehes +48% ja Postimehes +19%, vähenes Eesti Ekspressis -9% ja Eesti Päevalehes -21%.Maalehes oli 20, 4 külge reklaami (mullusega võrreldes +49%).
    Samas juuni esimesel nädalal reklaamimaht veidi vähenes. Võrreldes 2013. a. 23. ärinädalaga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 12 külge ehk 5%, moodustades 2014 külge. Reklaami on küll üle 200 külje, kuid tulemus jääb mullusele alla.
    Lehed tegid suvelisasid. Tulid ka mõned uued reklaamikampaaniad (Nissan, Levira, Estonian Air).Turuliidriks tõusis taas Postimees. Hea tulemuse tegi Eesti Ekspress.Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Eesti Ekspressis +27%, teistes lehtedes vähenes: Eesti Päevaleht -2%, Postimees -2%, Äripäev -15% ja Õhtuleht -24%.Maalehes oli 20,7 külge reklaami (mullusega võrreldes -5%).
    Autor: 1321-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.