Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palo: mu otsus pole populaarne

    Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul mõistab ta, et otsus loobuda eelmise valitsuse plaanist kuulutada Hiiumaa ja Saaremaa vahel sõitvate laevade ehitamiseks välja konkurss pole populaarne, kuid ministrina peab ta mõtlema pikemas perspektiivis.

    "Eelmise valitsuse plaan kuulutada välja konkurss uute laevade ehitamiseks, et need siis omakorda hankega opereerida anda, oleks väga kena, kui riigil oleks rohkem aega. Täna ei ole meil kindlust, et 2016. aastaks uued laevad valmis saavad," ütles Palo pressiteates.
    "Seetõttu oligi oluline, et hange hõlmaks korraga laiemaid valikuvõimalusi – lauale jäi nii laevade ostmine kui ka operaatorhange. Seega, kui Tallinna Sadam saab reaalsed pakkumised ehitamiseks ja kui see on riigile soodsam, valime selle. Vaid nii saame tagada, et praamiliiklus ei seisku ka aastal 2016, kui lõpeb praegune leping Saaremaa ja Hiiumaa liinide teenindamiseks," lisas ta.
    Palo sõnul ei nõustu ta Päevalehes avaldatud väidetega, nagu oleks tal eri allikatest olemas sajaprotsendiliselt usutav kinnitus, et uued laevad on võimalik tähtajaks ehitada.
    "Võimalus laevade tähtajaliseks valmimiseks on teoreetiliselt olemas, kuid see eeldab kõigi asjaolude ideaalset kokkulangemist. Piisab sellest, et keegi hanke tingimused või hanke tulemuse vaidlustaks – mis on enam kui tõenäoline – ja juba on ajakava lõhki," ütles Palo. "Üks on ettevõtjate arvamus, et jah, me saame hakkama, kuid teine on reaalne olukord ja reaalsed, kohustusi kaasa toovad konkursile esitatud pakkumised."
    Samuti jääb Palo sõnul siiski üles kahtlus riigiabi teemal, ehkki meili teel on Euroopa Komisjonist kinnitatud, et korrektselt koostatud hanke puhul seda probleemi kerkida ei tohiks. Nimelt ei välista asjaolu, et tegemist ei ole riigiabiga, selleteemalisi võimalikke kohtuvaidlusi.
    Kui mõni osapool tunneb, et tema õigusi on rikutud, on tal alati võimalus pöörduda Eesti kohtute või Euroopa Komisjoni poole. Komisjoni ametlik seisukoht selguks pärast kaebuse läbivaatamist. See loob taas võimaluse, et protsess jääb venima, teatas majandusministeerium.
    "Riik ei saa lubada olukorda, et võime mingi hetk seista lõhkise küna ees ja peame ütlema saarte elanikele, et vabandust, aga praamid hakkavad nüüd harvemini käima või et viimasel hetkel tehtud kokkulepe läheb maksumaksjale väga kalliks maksma. Tean, see otsus ei ole täna populaarne, kuid ministrina pean ma mõtlema pikemas perspektiivis. See oli kogu valitsuskabineti ühine seisukoht," ütles Palo.
    Valitsus otsustas eelmisel nädalal, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kuulutab juunis välja riigihanke operaatori leidmiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidel. Oma pakkumistega saavad operaatorhankele tulla ettevõtted kogu maailmast – riigi eesmärk on tagada hankel võimalikult tugev konkurents.
    Vastavalt valitsuse otsusele peab hankel osalema ka Tallinna Sadam. Lisaks hakkab ministeerium ka ise aktiivselt otsima ettevõtteid, kes võiks hankel osaleda, sealhulgas nii laevaehitajad kui operaatorid.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.