Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vesinikuauto idee pole sugugi maha maetud

    Ajal, mil Eestigi teedel liiguvad elektriautod, kerkib küsimus, kas tulevik kuulub bensiini, diislikütust, elektrit, gaasi või vesinikku kütuseks tarvitavatele autodele.

    Kuigi tarvis läheb suurt tehnoloogilist, tootmisalast, vesiniku tarbimise ja vesinikuelemendi hüpet, võib aastate pärast tulevik olla vesinikautode päralt, kirjutas Forbes.
    Hyundai demonstreeris Eestis vesinikul töötavat autot. Daimler, Ford ja Nissan on kinnitanud püüdlusi arendada välja taskukohane vesinikelemendil töötav auto aastaks 2017. Ka Toyota, General Motors ja teised autotootjad on kulutanud vesinikauto arenduseks miljardeid dollareid. Toyota, Hyundai ja Honda plaanivad 2015. aastal vesinikautod turule tuua. Need kolm autotootjat eeldavad, et tulevik on vesinikmootori päralt, kirjutas Chicago Tribune.
    Miks vesinik? Vesiniku kasutamine sarnaneb eletriautode omaga, aga ilma viimaste spetsiifiliste probleemideta. Vaiksed vähesel määral saastavad elektriautod on toredad. Probleem seisneb selles, kuidas autos elektrit säilitada. Akud on kallid. Tesla Roadstersite’i akud kaaluvad umbes 450 kilo. Kuigi insenerid arendavat akut edasi, on progress aeglane. Tesla Motorsi tehnoloogiajuht J. B. ­Straubeli sõnul umbes kahekordistatakse aku võimekust iga kümne aastaga.
    Vesinikautos varustab autot keemilise reaktsiooni teel vesinik, kusjuures jäägiks on vesi. Teoreetiliselt kaaluvad vesinikelemendid oluliselt vähem kui elektriautode akud. Nende autode laadimiseks kulub mõni minut, mitte tunde nagu tüüpilisel elektriautol.
    Nagu elektriautod, on ka vesinikautod äärmiselt efektiivsed. Sisepõlemismootorite efektiivsus on vaid 15%. Vesinikelemendi efektiivsus on üle 50%.
    Esimesed pääsukesed juba lendavad. William Grove’i 1839. aastal leiutatud vesiniku eraldumist keemilise reaktsiooni teel võib oodata autotööstuses suur tulevik.
    Vesinikelemendiga autod kasutavad vesinikku koos hapnikuga, et toota elektrit, mis toidab sõidukeid. Emiteerides vaid veeauru, suudavad sellised autod läbida ühe tankimisega ligi 500 kilomeetrit, Elektriauto Tesla mudel S suudab läbida ühe laadimisega 426 kilomeetrit, Nissan Leaf vaid 192 kilomeetrit.
    Hyundai plaanib toota 2015. aastaks tuhat FCEV Tusconit. General Motors tõi vesinikautod turule juba 2007. aastal nime Chevy Equinox all. Need 119 autot on läbinud üle 4,8 miljoni kilomeetri. Toyota FCV ootab debüüti 2015. aastal. Honda FCX Clarity on Lõuna-Californias liisitav juba alates aastast 2006. Liisinguks kulub 600 dollarit kuus.
    Suurimaks probleemiks on infrastruktuur. Samasugune oli ka elektriautode probleem. California ja üheks teist USA osariiki on kehtestanud nõude, et 2025. aastaks peab 15% uutest autodest olema saastevabad. Seega peaks 2025. aastal liikuma teedel 3,3 miljonit sellist autot.
    Saksa autotoojad panustavad elektriautodele. BMW ja Volkswagen toovad turule elektriautod. Seda ka Hiinas, mis on maailma suurim autoturg. Nende argument on see, et elektri laadimine on võimalik ka kodus. Mercedes-Benz on seevastu investeerinud vesinikautodesse, panustades F-Celli väikeauto loomisse.
    Kuigi General Motors katsetab vesinikutehnoloogiat, paistab, et ettevõte on enam pühendunud autode elektrifitseerimisele näiteks Chevy Volti, Cadillac ELR ja Chevy Sparki näol. Õhus on isegi sellised spekulatsioonid, et General Motors võib teha Teslale ülevõtmispakkumise. Ka Ford on panustatnud sõidukite elektrifitseerimisele. Partnerlus alandab kulusid, nagu ka elektriautode infrastuktuuri loomisel. Mullu juulis teatasid Honda ja General Motors, et arendavad koostöös vesinikul põhinevate autode süsteeme seitsme aasta jooksul, et alandada uue tehnoloogia kulusid.
    Toyota prognoosi kohaselt on vesinikelemendipõhise auto kulu 50 000–100 000 dollarit. Kuna eletkri hind kukub ühes elektriautodes kasutatavate akude hinnaga, võib olla vesinikautol veel pikk tee sõita, et osutuda konkurentsivõimeliseks.
     
     Tasub teada
    Hind peaks langema
    Toyota Motor Corporation teatas kevadel, et alustab detsembri keskel oma esimese vesinikul töötava auto seeriatootmist, kirjutas Whatcar?Vesinikuauto hinnaks on praegu 8 miljoni jeeni (57 200 eurot), kuid aastaks 2020 peaks sarnaste autode hind langema ligemale poole võrra.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.