Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    H&Mil on jõudu rõivaturul midagi muutuma panna

    H&M on eestlaste jaoks olnud alati midagi enamat kui lihtsalt veel üks riidepood. 1990ndate lõpus ja 2000ndate alguses oli H&Mist rõivaste ostmine isegi teatud grupi­kuuluvuse märgiks. Umbes samamoodi nagu mingis vanuses tuleb kuulata õiget muusikat ja vaadata õigeid filme, kui tahad päriselt lahe olla.

    H&M oli päriselt lahe. Esiteks juba see, et Eestis teda polnud ja nende riiete kandmine saatis teistele sõnumi, et sul on võimalik välismaal käia. Mis polnud küll enam mingi imeasi, aga näitaja siiski. Lisaks teatud protestivaim, et miks ma peaksin maksma teistele tuntud brändidele samasuguste riiete eest mitu korda rohkem. Muidugi on nende riiete hind olnud tavaliselt otseses seoses nende vastupidavusega, aga vähesed noored muretsevad tõsiselt millegi üle, mis juhtub alles kolme kuu pärast.
    Samastumise lunastamine. Tänased 20aastased võib-olla ei usu, aga veel 2000ndate alguses käidi Lääne-Euroopas ja Eestis erinevalt riides. Täpsemalt olime kogu aeg üldistest trendidest paar aastat rohkem maas kui praegu. H&M oli midagi, mida sa nägid inimestel seljas nii Stockholmis kui ka Barcelonas. Kui sa ostsid H&Mist midagi, siis võisid olla kindel, et see on hetkel moes ka Londonis. Lunastasid endale samastumise Lääne-Euroopaga.
    Täielikult rahva sekka läks H&M koos massilise Soome tööle minekuga. Kiirmoeketi poed Helsingis said eestlastelt kõvasti käivet ja need snoobid, kes tahtsid päriselt lahedad olla, enam H&Mi ei kandnud.
    Lisaks ida-euroopalike alaväärsuskomplekside kõrvaldamisele on H&M olnud kogu aeg suurepärane turundaja. Tema ja Apple suudavad tekitada öiseid järjekordi. Miks need inimesed seal seisavad, külmetades ja magamata? Sest H&M on teinud endast päris kindlasti legendi, vähemalt noorte jaoks.
    Ühel hetkel see muidugi ammendub. Mäletan hästi mõne aasta tagust suvepäeva Helsingis, kuhu olin puhtalt igavusest sõitnud. Selles suvel veel vaiksemas ja igavamas linnas kui Tallinn seisin ühe H&Mi poe uksel. Tundsin äkki, et see kõik on nii odav. Igas mõttes. Ja mina olen ikka päris keskealine juba.
    Mul on endiselt mõni H&Mi T-särk, kuid selle poeketi kunagine fluidum on minu jaoks kadunud. Lapsele aga ostan sealt ilmselt veel pikka aega hea meelega riideid. Ja ma loodan, et lähitulevikus saab H&M hakkama sellega, et tema survel toimub mingisugunegi rõivaste hinnalangus Eestis. Võib-olla olen naiivne, aga arvestades H&Mi kiiret kasvu Eestis, võib tal olla jõudu siinsel kiirmoe müüjate turul poolakate domineerimine lõpetada ja märgatavalt ka hindu korrigeerida.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.