Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lai tee lähendab Paidet pealinnale
Kahesaja miljoni euro investeerimine Kose ja Mäo vahelisse maanteelõiku oleks igati mõistlik. Eriti kui arvestada, et Mäo ümbersõitu on investeeritud üle 30 miljoni euro ning see ei anna praegu Tallinna ja Tartu vahel liiklejatele juurde eriliselt midagi, samas kui uus tee Aruvallast Koseni andis kindlasti liiklejatele oluliselt paremad tingimused.
Igal juhul lähendaks see Järvamaad Tallinnale, sest siis oleks tegemist ju neljarealise liiklusega praktiliselt poole teeni Tallinnast Tartu. Parema ühenduse mõju Paide ja pealinna vahel võib aga Järvamaa suhtes olla kaksipidine. Ei ole välistatud, et rohkem inimesi hakkab Tallinnas tööl käima ning lõpuks lähevad nad sinna ka elama. Võib aga minna ka vastupidi, et käiaksegi Tallinnas tööl, ent elatakse endiselt Järvamaal, mis oleks kindlasti positiivne.
Rohkem regionaalpoliitika. Ettevõtluse seisukohalt ei näe aga sellest otsest kasu tõusvat. Praegu Järvamaal tegutsevatele ettevõtetele see ehk mingi positiivse efekti annab, aga see ei ole väga suur. Võimalik on seegi, et selle investeeringu tulemusel mõned ettevõtted otsustavad investeerida Järvamaale. See aga on rohkem regionaalpoliitika.
Kas selle maanteelõigu neljarealiseks ehitamiseks on mõistlik võtta laenu, nagu majandusminister on ühe võimalusena välja pakkunud, on iseasi. See on ikka riigivõla ja eelarve küsimus.