Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Barbie nukust saab ettevõtja
Rääkides multitalendist, siis 55 aasta jooksul, mil Barbie on eksisteerinud, on ta teinud karjääri enam kui 150 alal. Barbie on olnud medõde (1961), piloot (1990), USA president (2000). Nüüd aga on moenukk seadmas uusi eesmärke ning temast on saanud ettevõtja.
Barbie on jätkuvalt väga moodne, kandes kaunist roosat kleiti, säravat kaelakeed, musta käekotti ning omades stiilset blondi soengut.
Tema uue, äriimago juurde kuuluvad veel nutitelefon ja tahvelarvuti. Matteli sõnul saab ettevõtjast Barbiel olema oma LinkedIni konto, mis aitab tal olemasolevate ja uute ärikontaktidega ühenduses olla.
Mattel paiskab uue nuku turule sellel suvel. Uus Barbie sobib hästi ajastusse, kus naisettevõtjad on üha edukamalt ärimaailma vallutamas. Alates 1990ndest on naisomanikega uute ettevõtete loomine ületanud tunduvalt ettevõtete hulga, mille omanikud on mehed, selgub Forbesi raportist.
41% naistest on praegu oma perekonna peamised toitjad, vahendab Entrepreneur.
Lisaks nukule loodab Mattel hoida üleval diskussiooni naisettevõtjatest, mis inspireeriks noori ja täiskasvanud Barbie fänne ettevõtjaks hakkama. Diskussiooni elushoidmiseks on ettevõte kaasanud kaheksa naisettevõtjat ehk nö “inspiratsiooni saadikut”, kes pakuvad karjäärinõu ja soovitusi, karjääri-teemalisi mänge, blogipostitusi ning teisi tegevusi.
Online tegevuste hulka kuulub ka sotsiaalmeedia kampaania, mille sõnum on, et keegi ei peaks oma unistustest loobuma.
Algatusesse kaasatud ettevõtjate hulka kuuluvad naised, kes on asutanud järgmised firmad:
One Kings Lane, Rent the Runway, Girls Who Code ja Sugarfina.
“Mina ja mu noorem õde armastasime oma Barbiesid ning mängisime nendega tunde,” sõnas One Kings Lane asutaja Alison Pincus.
“Meie jaoks oli Barbie vahend, mis inspireeris meie loovust ning lugude väljamõtlemist, lisas ta”
Tema partner ja veebilehe kaasasutaja Susan Feldman lisas: “Ma loodan, et ettevõtjast Barbie julgustab tüdrukuid mõtlema oma ettevõtte asutamise peale ning rakendama oma loovust. Me loodame, et tüdrukuid inspireerivad reaalelu naised, kes on oma valitud teel edukad olnud.”