Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SoftBank tahab suurendada USAs odava mobiilside kiirust

    Jaapani mobiilsidefirma Softbank juht Masayoshi Son ütles täna aktsionäride üldkoosolekul, et tahab parandada mobiilside kiirust ja vähendada USA klientide igakuiseid arveid ajal, mil nad püüavad üle võtta T-Mobile USAd.

    Miljardärist firmajuht ütles, et soovib laiendada ettevõtet USAs, kuna seal kasvab rahvastik ja SKP on suurem Jaapani omast. Son, kelle kompanii maksis mullu 22 miljardit dollarit Sprinti eest ja on suurim Alibaba Group Holdingu aktsionär, usub, et USA mobiilside on üks kehvemaid maailmas.
    "Olen otsustav, pakkudes USAs paremat teenust madalama hinnaga," ütles Son. "Võime inspireerida ka teisi USA telekommunikatsiooniettevõtteid," vahendas teda Bloomberg.
    Investorite tähelepanu keskmes on Sprinti võimalik pakkumine T-Mobile´ile, kuna see suurendaks SoftBanki kasvuväljavaateid ajal, mil Jaapanis kasvab konkurents. Jaapani suuruselt kolmandat mobiilsideoperaatorit Softbanki ähvardab Jaapanis tuure maha võttev äri, kuna kliendid on vähendanud kulutusi kõnedele ja on võtnud kasutusele odavamad kõnepaketid.
    "Softbank peab minema välismaale, kuna Jaapanis väheneb rahvaarv," ütles Ichiyoshi varahalduse juhatuse esimees Mitsushige Akino. "USA turul on mõistlik suurendada turuosa ja selles osas on T-Mobile´i ülevõtt otsustav."
    Softbank maksis USA Sprinti eest mullu 22 miljardit dollarit. Aprillis teatas Sprint oma 25. kvartalikahjumist viimase 26 kvartali jooksul. Ettevõte plaanib kulutada kahe aasta jooksul 16 miljardit dollarit, et uuendada USA mobiilsidevõrku, vähendamaks mahajäämust turuliidritest Verizon Wirelessist ja AT&Tst.
    Kardetakse, et Son võib võtta liiga palju laenu, et viia lõpule T-Mobile´i ost. Ettevõttel on juba umbes 9,2 triljoni jeeni ehk 66,3 miljardi euro eest laene.
    "Enne, kui nad ostavad T-Mobile´i, võiksid nad müüa osaluse Alibabas või maksta ära osa laene, et nad ei kannaks liiga suurt võlga," ütles Capitalatwork Foyer Groupi fondijuht Cedric Araud. "Kõigepealt peaksid nad keskenduma Sprinti kasumlikumaks muutmisele."
    Softbankil on osalusi enam kui tuhandes internetifirmas. Softbank saaks tulu, kui Hiina suurim internetijaekaupmees Alibaba läheks börsile, mis võib olla USA ajaloo suurim avalik aktsiate pakkumine. Analüütikud on hinnanud Alibaba turuväärtuseks 168 miljardit dollarit. Selle alusel oleks Softbanki enam kui 30% osalus Alibabas väärt umbes 58 miljardit dollarit. SoftBank investeeris 2000. aastal Alibabasse 20 miljonit dollarit.
    Maikuus ütles Son, et Softbank ei müü Alibaba IPO käigus ühtegi endale kuuluvat aktsiat.
    1981. aastal asutatud Softbank on ostnud alates 2000. aastast osalusi umbes sajas ettevõttes. Neile kuuluvad ka osalused Yahoo Japanis ja Soome Supercellis.
    Soni tehingud on aidanud tal tõusta Jaapani rikkuselt teiseks inimeseks. Bloombergi miljardäride indeksi alusel on tema varanduse suurus 15,7 miljardit dollarit ehk 11,5 miljardit eurot.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.