Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaameratootja GoPro tegi börsidebüüdi
Oma aktsiale tugevat nõudlust näinud GoPro hindas selle pakkumisvahemiku ülemisse otsa, väidavad asjaga seotud inimesed.
Silicon Valley ettevõte ja mõned varajased investorid müüsid 17,8 miljonit aktsiat hinnaga 24 dollarit tükist, ütlesid MarketWatchile anonüümsust palunud asjaosalised. Firma oli oma prospektis määranud aktsia hinnavahemikuks 21-24 dollarit.
Aktsiate müügiga kaasas firma 427 miljonit dollarit ja see võib tõusta 491 miljonini, kui garanteerijad rakendavad enda optsioone müüa rohkem aktsiaid. See tähendaks juba maailma suurimat tarbeelektroonikafirma IPOt. Rekord kuulub seni Duracell Internationalile, kes 1991. aastal kaasas 433 miljonit dollarit.
GoPro prospektist selgus muu hulgas, et firma kaamerad on sedavõrd hinnas, et 2013. aastal olid nende kaamerad USA turul kõige populaarsemad, olles nii käibe kui läbimüügi poolest esimesed.
Ettevõtte käive hüppas eelmine aasta 87%, 986 miljoni dollarini ning firma kasum kasvas 61 miljonini ehk 88%.
GoPro tulek ehk elavdab ka tarbeelektroonika firmade IPO-turgu, sest viimati tuli börsile kõrvaklapitootja Skullcandy, kes 2011. aasta juulis kaasas 189 miljonit dollarit.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.