Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Jaapanis tarbijahinnad tegid 32 aasta suurtõusu

Romet Kreek 27. juuni 2014, 10:33

Tänu käibemaksu tõstmisele ja kommunaalteenuste hinnatõusule tõusid mais Jaapani tarbijahinnad 32 aasta kiireimas tempos, vahendab Bloomberg.

Ilma värske toidukaubata tarbijahinnad tõusid mais aastaga 3,4%, teatas täna Jaapani statistikaamet. Inflatsioon vastas Bloombergi küsitletud analüütikute ootustele.

Seevastu kodumajapidamiste kulutused kukkusid aastaga 8%. Kulutuste vähendamise ulatus tuli suurem, kui ükski analüütik prognoosis. „Oodatust suurem tarbimise kukkumine viitab, et kodumajapidamised hakkavad kannatama käibemaksu tõusust tingitud kiirema inflatsiooni tõttu,“ ütles NLI uurimisinstituudi majandusanalüüsi direktor Taro Saito. „Raske on ette kujutada, et kodumajapidamised on õnnelikud Abenomicsi üle.“

Koguinflatsioon oli Jaapanis 3,7%. Elektrikulud kasvasid aastaga 11,4% ja bensiini hind tõusis 9,6%. Värske meretoidu hind tõusis 14,3%.

Jaapani keskpanga hinnagul lisas mai põhiinflatsioonile käibemaksu tõus kaks protsendipunkti. Keskpanga juhi Haruhiko Kuroda sõnul kahaneb suvel inflatsioon ühe protsendi kanti, et siis taas tõenäoliselt kiireneda eesmärgikohase kahe protsendi lähedale.

Sel nädalal kuulutas Jaapani peaminister Shinzo Abe, et deflatsioon on lõppenud, mis on kammitsenud Jaapani majandust 15 aastat. „Läbi jõulise rahapoliitka, paindliku eelarvepoliitika ja kasvustrateegia oleme jõudnud ajastusse, kus enam ei ole deflatisooni,“ ütles ta.

Ilma üleaja töötasude ja preemiateta palgad vähenesid aprillis 23ndat kuud.

Bensiini hind on kõrgeim alates 2008. aasta septembrist. Kõik 14 suuremat elektri- ja gaasikompaniid tõstsid mais hinnad kõrgeimale tasemele alates 2009. aasta maist, kui kinnitati praegu kehtiv hinnakujundussüsteem, kirjutas ajaleht Asahi.  Tokyo Electric Power teatas mais kodumajapidamistele 5,3% hinnatõusust, kuna käibemaks on kõrgem ja energiakulud kasvamas.

Fast Retailing, kellele kuulub Uniqlo rõivakett, teatas läinud kuul, et tõstab hindu umbes 5% võrra.

„Tarbijakulutuste osas on jätkuvalt ebakindlus, kuna on raske ette kujutada, et tarbijad soovivad kulutada, kui nende reaalsissetulekud selgelt kukuvad,“ ütles Japan Center for Economic Researchi analüütik Nobuyasu Atago.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. June 2014, 10:33
Otsi:

Ava täpsem otsing