Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Internetiturundust tasub targalt planeerida

30. juuni 2014, 00:00

Turundusjuht on ettevõttes tähtis amet, aga seda sageli ainult paberil, sest turundust peetakse juhtkonna tasandil raskesti mõõdetavaks, aga peamiselt lihtsalt suureks kuluks.

Olen kuulnud väidet, et meil ei ole internetikeskkonda ega reklaami ettevõte ei vaja, sest äri on saanud seni ilma selleta hakkama. Tegelikult on selline suhtumine võimalik ainult monopolide puhul, kellel ei olegi tarvis pingutada. Kõigil teistel on tarvis Eesti turul pidevalt tegeleda parema teenuse või toote arendamise ja turundamisega.

Siht selgeks. Internetiturundus ei pruugi olla ei röögatult kallis ega eraldiseisev kampaania korras tehtav töö.  Alustuseks on oluline kaardistada hetkeolukord.

Kui firmal on võtmeteenuseid, siis tuleks koostada nende kõigi kohta SWOTid. Lisaks analüüsida konkurente, enda rahalisi ja meeskonna ajalisi võimalusi ning teha klientidega intervjuusid.

Kui eesmärgid on paigas, siis on vaja selle elluviimise strateegiat. Taktika ja täpne tegevuskava aitab kogu meeskonnal teha tööd eesmärkide saavutamise nimel. Mulle meeldib tegevuskava kirjeldada check-list’ina, kus on kirjas vastutaja, tähtaeg ja arvatav kulu.

Ja lõpuks on kõige olulisem kontrollida, mõõta ja analüüsida. Tihti saab meeskondadel just enne ellu viimist ramm otsa, sest on takerdutud liiga pikalt analüüsi ja strateegiasse.

Pigem on kasulik teha kõike väiksemate sammude kaupa ja mitte üritada kõike kohe saavutada. Parem on mõõta mingi üksiku tegevuse mõju, kui üritada näha ühte väikest tegurit suures tegevuste kimbus.

Kui teha turunduse aastaplaan ning eelarve on paigas, siis saab planeerida terve aasta tegevused kalendrisse ja jagada kulud mõistlikult laiali. Kui aga plaani pole, siis on tõenäoline, et raha pigem raisatakse.

Võimalus jõuda laia publikuni. Internetiturundus annab võimaluse jõuda laiema publikuni ning teha suuremat äri. E-poodi ei olegi tihti mõistlik avada ainult Eesti jaoks.

Kui mingi ärimudel töötab ühes riigis, siis väikeste kohandamistega võiks seesama loogika tulu toota ka teistel sarnastel turgudel. Tuleb vaid oma tegevusi targalt planeerida ja ajastada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. June 2014, 20:59
Otsi:

Ava täpsem otsing