Laupäev 21. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Taani turg pakub võimalusi

30. juuni 2014, 00:00

Eesti ettevõtjad peaksid kasutama rohkem võimalusi, et teha allhanget Taani suurtele tööstusettevõtetele. Siinsele ettevõtjale võib atraktiivne olla ka Taani lõpptarbijaturg.

5,5 miljonit kõrge ostujõuga tarbijat, suuresti tööjõumahukast allhankest sõltuv arenenud tööstus ning geograafiline ja ärikultuuriline läheduse Eestile – need on põhjused, mis teevad Taanist hea turu Eesti eksportööridele. Statistikat vaadates tuleb tõdeda, et Eesti ettevõtted ei ole seda potentsiaali seni ära kasutanud.

Eesti ettevõtjad peaksid kasutama rohkem võimalusi, et teenindada allhanke korras Taani suuri tööstusettevõtteid. Tüüpiline Taani tööstusettevõtte toimimismudel seisneb toote disainimises, arendustöös ning allhanke tellimises odavama tööjõuga riikidest. Toote lõplik kooste tehakse tavaliselt Taanis, et tagada kõrge kvaliteet ja säilitada ettevõttes põhiline oskusteave.

Eestlased pakuvad vajalikku kvaliteeti. Kümneid aastaid on Taani ettevõtted eelistanud allhankepartneritena erinevaid Aasia riike, kuid neis riikides kasvanud palgataseme ja pikkade tarneaegade tõttu on hulk Taani firmasid pöördunud tagasi Euroopa riikide poole. Eesti ettevõtted on suutelised pakkuma vajalikku tootmismahtu ja kvaliteeti ning täitma rangeid tarneaegasid, mis on Taani firmade jaoks partnerite valikul kriitilise tähtsusega.

Kuid mitte ainult allhange ei paku võimalusi Taani turul. Eesti ettevõtjale võib atraktiivne olla ka lõpptarbijaturg. Arvestada tuleb kindlasti disaini olulisust Taani turul nii tööstustoodete kui ka lõpptarbijatoodete puhul.

Taanlased ei tee kompromisse disainis ning ­eelistavad selgelt põhjamaist lihtsat ja minimalistlikku stiili. Samuti on oluline kõrge kvaliteet ja funktsionaalsus. Kui lisada veel keskkonnasõbralikkus, siis on head eeldused Taani turu jaoks loodud.

Kogemus näitab, et eelistatud on alustada turu vallutamist läbi edasimüüjate, kes tunnevad kohalikku turgu ja ostjaid. Taani jaemüüjad eelistavad osta kohalikult hulgimüüjalt või maaletoojalt, selmet tegeleda suure hulga välistarnijatega.

E-kaubandus on kasvav trend. Kaaluda võiks ka e-kaubanduse võimalusi, sest internetis ostlemine on Taanis väga populaarne ja kasvav trend. Eelmisel aastal moodustas e-kaubandus 17% kogu kaubanduse mahust. 30% osas oli tegu ostudega rahvusvahelistest e-poodidest.

Ehkki Taani ja Eesti ärikultuurid on väga sarnased, tuleb siiski kasuks kohandada oma suhtlemisstiili taanlastega asjaajamisel. Taanlastele sobib kohtumistel olla ka lipsustamata ja eelistatud on mitteformaalne suhtlemine. Samas ootavad aga Taani partnerid täpsust asjaajamises, äripartneri vajaduste mõistmist ja kokkulepete täitmist.

Tihti võtavad otsusprotsessid Taanis kauem aega, kui Eesti ettevõtjad on harjunud, kuid siin on märksõnadeks järjekindlus ja kannatlikkus, mis viivad tulemusteni.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. June 2014, 20:58
Otsi:

Ava täpsem otsing