Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksupetturi halb eeskuju

    Kohtuotsusega kümnetest miljonitest eurodest kõigest veerandi lõpuks riigile ära maksnud maksupetturi karistus annab halba eeskuju.

    Argipäeva hommik pealinna kohtumaja ees. Maksupettur pargib valge Bentley ära ja astub muigelsui autost välja. Ta tuli kohtuotsust kuulama. Õnneks on kõik juba eelnevalt kokku lepitud ja üllatusi ei tohiks tulla.
    Maksupettur tegeles kütuseäriga. Selle hämarama ehk maksupettusele üles ehitatud poolega. Kütuse realiseerimisega probleeme polnud ning raha liikus. Liikus palju. Viimastel aastatel mahtus maksupettur juba Äripäeva Rikaste TOPi. Ta ei püüdnudki edevust alla suruda või linna peal jõukust varjata. Ka seltskonnaajakirjandus kirjutas temast aeg-ajalt.
    Lõpuks jäid maksupetturi ärid aga maksuameti hammasrataste vahele. Natuke enam kui aastaga oli maksupettur riigile ehk meile kõigile jätnud maksmata üle 30 miljoni euro makse. Kusjuures see on üsna lühike periood tema aastatepikkuses kütuseäris.
    Maksupettur istus eeluurimise ajal 107 päeva vahi all. Ta oli maksukahju hüvitamiseks nõus vabatahtlikult tasuma natuke üle miljoni euro. Teise miljoni saab riik maksupetturilt kinnipidamisel konfiskeeritud rahast ning kahe luksusauto, korteri ja kolme parklakoha müügist saadud summadest.
    Maksupetturi kaks käibemaksupettuses osalenud firmat maksavad karistusena 4,5 miljonit eurot. Ülejäänud 3,5 miljonit jäävad tingimisi kohaldamata, kui katseaeg edukalt läbitakse.
    Kokkuleppemenetluses mõisteti maksupetturile kuritegeliku ühenduse organiseerimise ja käibemaksupettuse eest karistuseks nelja ja poole aasta pikkune tingimisi vangistus. Ehk maksupettur on vaba mees, kui ta järgneva viie aasta jooksul ei libastu.
    Paistab, et kõik on rahul. Prokuratuur saab uutele asjadele keskenduda. Maksupetturi ja tema kaasosaliste kallid advokaadid saavad oma tasud.
    Maksupettur maksab 30 miljonist riigile (meile) ära seitsme miljoni ringis ning elamiseks jääb veel oi kui palju üle! Sest maksupettur naudib jõukusega kaasnevat luksuslikku elu ja kalleid autosid. Mõne kuu eest jäi ta varakevadises ­Pariisis Aston Martin DB9 eelmise aasta mudeliga luksus­autosid pildistava fänni foto­objektiivi ette.
    Kuid kui riik ei saa raha ühest kohast kätte, siis teisest ikka. Äsja riigikogus vastu võetud ja ettevõtjate seas palju pahameelt pälvinud firmaautode käibemaksustamise seadusemuudatusega plaanitakse eelarvesse poole aastaga juurde saada umbes sama palju maksulisa, kui loo peategelaselt lõpuks saamata jääb. Maksupetturit see seadusemuudatus aga vaevalt puudutab, sest tema ­autod on juba Läti registris.
    Küsitav otsus. Mina ei ole kindel, et kõige selle valguses oleks maksupetturi kohtuotsusega rahul päevast-päeva tööd rügav ja ausalt makse maksev ettevõtja. Karta võib hoopis, et nii mõnegi inimese peas hakkas idanema või siis süvenes arusaam, et suuremastaabiline maksupetturlus on Eestis ka vahelejäämise korral ülitulus äri.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Tuuleaktsiatele hakkas puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.