Jalgpalli MMi võitjad Eestis

Pille Ivask 05. juuli 2014, 09:30

Jalgpalli MM päästis kehva ilma toel Eesti pubide käibed ja turgudas kihlveokontorite tulusid.

Vihma kallab kui oavarrest, ja kui ei kalla, siis tõenäoliselt vähemalt tibutab. Kuigi aeg-ajalt piilub ka päike pilve tagant välja, hirmutab tänavune suvi paljud turistid minema. Ladistav vihmasadu kipub summutama isegi Tallinnas pigem turistidele suunatud baaride ja pubide jutukõminat. Näiteks ei kuulvat tänavu suvel pealinna pubides nii palju venekeelset suminat kui varem.

Õnneks aga on käimas jalgpalli MM, kes ettevõtjaid turistide kaotamisest küllaltki hästi lohutada suudab. Tallinna vanalinnas asuva Beer Gardeni perenaine Mirell Sepp rääkis, et jalgpalli maailmameistrivõitlused pakuvad omamoodi justkui leevendust viletsale ilmale ja turistide põuale. „Kuna me oleme suunatud peamiselt soome ja vene turistidele, siis on vahe märgatav,“ rääkis ta.

Sepp arvas, et ilmselt läheb Tallinnas kõigil murul pallitoksimist näitavatel pubidel ja baaridel hästi. Nimelt ei jõudnud kõik pubid õigel ajal võistluste näitamiseks vajalikku avaldust esitada ning seal on nüüd ekraanid, vähemalt jalgpalli maailmameistrivõistluste koha pealt, tummad ja tühjad. Neil, kes võitlust aga näitavad, läheb hästi.

Vihm, jalgpall ja melu

Heade mõtete linnas Tartus käib jalgpalli vaatamine Tallinnaga sarnaselt. Pubi Pahad Poisid üks omanik Jaan Tammeorg rääkis, et kuna ilmad on kehvad, siis jalgpall tõesti päästab olukorra. „Kui vihma sajab ja midagi vaadata pole, siis vaevalt, et inimesed viitsivad kodust välja tulla. Jalgpall on maailma populaarseim spordiala ning see melu toobki inimesed pubisse,“ rääkis ta. „Selles mõttes on hea, et meil jalgpall on,“ märkis Tammeorg.

Turistide koha pealt märkis pubipidaja, et peamiselt külastavad Pahasid Poisse siiski eestlased. Turiste tõenäoliselt hirmutab praegune vilets ilm. „Näiteks kui Inglismaa või Prantsusmaa mängivad, on huvilisi alati palju. Vähem rahvast oli siis, kui mängisid näiteks Ghana või Alžeeria,“ leidis ta.

Rakveres asuva Inglise Pubi teenindusjuht Kersti Varik märkis aga, et erinevalt pealinnast ja Tartust neil jalgpallisõpru nii palju pole ning kuidagi ei saa väita, et meistrivõistlused kuidagi käibe kasvule vunki juurde lisaksid. „Selles mõttes on Rakvere vist natuke kentsakas linn,“ naeris ta. „Selles mõttes oleme ka natuke kurvad, sest sama keti Tallinna pubid on kõik puupüsti jalgpallisõpru täis. Sellegi poolest me alla ei anna, pealegi on kõige tähtsamad mängud veel tulemas,“ lootis Varik.

Plats tühi ei ole

Siiski ei saa öelda, et lingvistilist mitmekesisust jalgpalli ajal pubides-baarides ei kohta. Näiteks olevat Sepa sõnul olnud USA-Saksamaa mängu ajal pubi sakslasi puupüsti täis ning õlle ning Wursti-rahvas elas omadele aktiivselt kaasa. Muuseas, sealne jalgpalli- ja õllekultuur olla nii arenenud, et sageli võtavad pubis koha sisse ka 70aastased jalgpallisõbrad.

„Ilmselt on hotellide kaudu teave levinud ning turistid teavad, kuhu tulla,“ märkis Sepp. Kui turist aga ükskord mängu kaemas käinud, on ka suur tõenäosus, et järgmisel päeval tullakse samasse kohta näiteks lõunat sööma. See annab eelduse püsivamaks klientuuriks.

Kihlveokontoritel käibekasv

Eesti vanima spordiennustusportaali Paf tegevjuhi Allar Levandi hinnangul ilm otseselt käibekasvu ei mõjuta. „Jalgpall on populaarne niikuinii ning ennustusportaalid annavad omamoodi lisaväärtust,“ ütles Levandi. Hasartseid spordiennustajaid Levandi sõnul iga ilmaga. Küll aga saab tema sõnul öelda, et iga nelja aasta tagant toimuvad jalgpalli maailmameistrivõistlused on peajagu üle teistest spordivõistlustest – kui ikka inimene tunneb, et ennustada võiks, siis ta ka raha „vahele“ paneb.

Olympic Casino alla kuuluva spordiennustusportaali OlyBeti spordiennustuse juht Vladimir Dratšjov märkis, et käibe kasv on nii spordibaarides tehtavates panustes kui ka OlyBeti spordiennustuse online-portaalis kahtlemata tuntav ning võib laias laastus öelda, et sel perioodil tehtud panuste arv koguni kahe-kolmekordistub.

Tema hinnangul kehv ilm ühelt poolt mõjutab ja teiselt poolt ei mõjuta käibekasvu. Kuna õige fänn on kohal niikuinii, sadagu taevast või pussnuge, siis pigem toob kehv ilm sporditandrile spontaansed külastajad, kes hea ilma korral ehk muude toimetustega tegeleksid.

Teisalt on mitmed spordisõbrad Dratšjovi hinnangul juba võistluseks pikalt ette valmitstunud, paljud võtvat suisa suursündmuse ajaks puhkuse. „Jalgpalli MM-i kõigi olulisemate mängude ajaks on juba täna meie Kristiine OlyBet spordibaaris viimne kui üks laud broneeritud,“ lisas Dratšjov.

USAs tegid jalgpallifännid tööluusi

Tänavu jalgpalli maailmameistrivõitlustel kaheksandikfinaalis Belgiale kaotanud USA meeskond põhjustas kodumaal nii suure jalgpallivaimustuse, et töötajad lasid enne tööpäeva lõppu töölt jalga ning ettevõtjad pidid tõdema tootlikkuse suurt langust, vahendab Yahoo Finance.

On neljapäev, 26. juuni. 20 miljonit ameeriklast vaatab üksisilmi, kuidas nende jalgpallimeeskond peab võistlust Euroopa ühe jalgpalligigandi Saksamaaga. Nendest 20 miljonist inimesest 14 miljonit inimest teeb tööd, mis toob neile tunnis sisse veidi enam kui 24 dollarit. Seega võib arvutada, et jalgpallimatš põhjustas riigi majandusele 682 miljoni dollari ehk ligi 500 miljoni euro suuruse kahjumi.

Seevastu on mängude ajal tõusnud aga sotsiaalmeedia kasutamise osakaal. Näiteks on Facebookis „jagamiste“ arv tõusnud USAs 3%, Twitteri säutsude jagamine on aga kasvanud suisa 16% võrra.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. July 2014, 08:16
Otsi:

Ava täpsem otsing