Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eestlane raatsib rohkem reisida

Eliisa Matsalu 07. juuli 2014, 08:09

Eesti reisibürood ja -korraldajad kasvatasid mullu hoogsalt kasumeid ja käibed. Aina rohkem paelub eestlaste reisihuvi Aasia.

Eesti juhtiv reisikorraldaja Novatours OÜ käive oli mullu pea 20 miljoni eurot, kasvades aastaga 20%. Ettevõtte kasumikasv oli 27 protsenti, ulatudes ligi 1,57 miljoni euroni. Novatoursi tegevjuhi Andree Uustali sõnul on ettevõte kasumis juba kolmandat aastat järjest ja mullu sai 2012. aasta lõpus tehtud prognoosid ületatud.

„Tulemus oleks olnud veelgi parem, kui Egiptuse siseriiklik olukord oleks püsinud stabiilsena ja kogu talvine reisihooaeg  oleks läinud plaanipäraselt,“ rääkis Uustal, ent nentis, et sellegi poolest suutis ettevõtte aastaga käibenumbrit kasvatada viiendiku ja kasumit enam kui neljandiku võrra. Selleks aastaks ootab Novatours 16-protsendilist klientide arvu kasvu.

Uustali sõnul on Novatoursi edu valemiks õiged sihtkohad, tugevad kliendisuhted ja mahtude õige planeerimine. Ta märkis, et eelmise aasta headele tulemustele aitas kaasa reisihooaegade varasem avamine – seni on suudetud avada uute hooaegade reiside müüki kuu aega eelmistest kiiremini. Möödunud aasta näitas Uustali sõnul, et varajaste tellijate hulk on jätkuvalt kasvamas. „Paljud meie kliendid teevad oma plaanid pikalt ette ja tervitavad kahel käel uue hooaja reiside müügi võimalikult varast avamist,“ ütles Uustal.

Sama trend jätkub ka sel aastal. Novatours alustas selle aasta suvehooaja reiside müüki juba mullu novembris. „Suutsime esimese kolme kuuga müüa pea kolmandiku oma plaanitud reisidest,“ rääkis ta. Praeguseks on Novatours müünud pea 75% suvehooaja reisidest, mis on eelmise aasta sama ajaga võrreldes ligi 20% rohkem. Reisikorraldajatest avas Novatours esimesena mais eeloleva talvehooaja reiside müügi, millest hetkel on müüdud juba enam kui 15%. Järgmise aasta suvereiside müügi plaanib Novatours avada oktoobris.

Menukaim sihtpunkt Türgi. Möödunud aastal reisid eestlased Novatoursi kaudu kõige rohkem Türki, mis jääb Uustali sõnul eestlaste lemmikpaigaks ka sel aastal. „Paljud kliendid valivad puhkuseks koha, kus nad on juba varem käinud,“ ütles ta, lisades, et sellised reisijad on kohaliku elu-oluga kursis ja teavad, mis kuludega sihtkohas toime tulla. 

Peale varajasele müügile on Uustali sõnul reiside müüki positiivselt mõjutanud ka Eesti jahedad ilmad. Peale pikalt eestlaste lemmik-sihtkohtade Türgi, Kreeta ja Bulgaaria on Uustali sõnul klientide südameid võitnud ka Tuneesia, Horvaatia, Hispaanias Barcelona ja Costa del Sol, lisaks veel Sitsiilia ja Rhodose saar ning Portugal.

Novatours tegi mullu ka mitmeid investeeringuid: uuenduskuuri läbis ettevõtte arvutipark, avati uus koduleht, loodi kõnekeskuse teenus ja jätkati töötajate koolitusprogrammiga.

Eelmisel aastal uuendasime täielikult oma arvutiparki, avasime uue kodulehe, lõime kõnekeskuse teenuse ja jätkasime töötajate koolitusprogrammiga, et tagada veelgi kiirem ja kvaliteetsem klienditeenindus.

Huvi Aasia vastu kasvab. Möödunud aastal kasvatas käivet ka reisibüroo AS Wris. Ettevõtte kasum oli 105 585 eurot, mis on pea 24% rohkem kui tunamullu. Käive tegi aga umbes kahe protsendilise languse.

Wrisi juhatuse liikme Krista Esta sõnul oli tulemused ootuspärased, selleks aastaks ootab Wris väikest käibe ja kasumi kasvu. Esta märkis, et möödunud aastal toimus turismisektoris kerge elavnemine, sest inimesed julgesid jälle puhkusele kulutada. Praegu on eestlastel jätkuvalt suur huvi Aasia vastu, aga meeltmööda on ka Euroopa linnareisid lühipuhkusena. Tema sõnul on oluline tellija-müüja hea koostöö – kuna infot on palju, siis on reisikonsultandi ülesanne leida just oma kliendile parim pakkumine.

Estravel aastaga rahul. Eesti turismituru liidri Estraveli käibekasv oli mullu tagasihoidlikum kui Novatoursil, olles vaid 2,7%. Estraveli turundus- ja kommunikatsioonidirektori Janika Ritsoni sõnul läks eelmine aasta siiski hästi. Puhaskasum langes küll tunamullusega võrreldes 100 000 euro võrra 0,9 miljoni euroni, kuid tehniline müügikäive suurenes 11,8%, ulatudes kokku 64,7 miljoni euroni. Sel aastal plaanib Estravel korrata eelmise aasta tulemust.

Ritson märkis, et turismisektorit mõjutavad nii majanduses, poliitikas kui ka looduses toimuvad sündmused väga suurel määral. Eelmisel aastal oli tema sõnul Eesti ettevõtete ja eraisikute käekäik üsna hea, mistõttu said paljud endale lubada puhkusereise nii Eestis kui ka kaugemal. Küll aga tekitas Estravelile mullu muret rahutused Egiptuses ja Tais.

Ritson märkis, et Eesti turismisektoris on suur konkurents – registreerituid turismiettevõtteid on üle 400. Lisaks teevad paljud reisiostusid internetis, kus pakkujateks on peale Eesti ettevõtetele ka muude riikide lennufirmad, reisibürood ja -korraldajad. Ritsoni sõnul soovitab Estravel enne ostu sooritamist ettevõtte taustaga kindlasti eelnevalt tutvuda, veendumaks, et tegemist on usaldusväärse ettevõttega, kelle käest saab vajadusel informatsiooni ja abi ka reisi ajal ja pärast reisi toimumist.

***

Kommentaar:

Svetlana Vertjanova, TEZ Tour turunduskordinaator:

TEZ Tour töötab pidevalt nii sihtkohtade valiku laienemise kallal, kui ka teenuste kvaliteedi tõstmisel. Lootsime, et kõik meie püüdlused toovad häid tulemusi, meie eesmärk on saavutatud. Käivet ja kasumit aitas kasvatada lennumahu suurendamine, uute sihtkohtade avamine ja otsemüügi kontori avamine Tallinna kesklinnas.

Eelistame rääkida tulemustest, mitte eesmärkidest. On olemas väga hea vene tarkus: “Ära ütle hopp ennem, kui pole üle hüpanud”. Saam öelda, et meie eesmärgiks on parandada eelmise aasta tulemusi.

Praegust turismisektorit iseloomustab suurenev nõudlus uute ja huvitavate sihtkohtade vastu. Reageerime sellistele väljakutsetele vastavalt, näiteks teeme talvel otselende Austria ja Itaalia suusakuurorditesse ning lisasime oma reisikalendrisse eksootikareisi Mehhikosse, Kuubale, Dominikaani Vabariiki ning Sri-Lankale.

 

TASUB TEADA
Reisikorraldajate ja –büroode majandustulemused

Novatours OÜ

  • 2013. aasta käive 19,95 , kasum 1,57 miljonit eurot.
  • 2012. aasta käive  16,7, kasum 1,27 miljonit eurot.
  • 2011. aasta käive  14, kasum  0,13 miljonit eurot.
  • 2010. aasta käive 11,3, kasum  0,6 miljonit eurot.

Estravel AS

  • 2013. aasta käive 6,7, kasum  0,9 miljonit eurot.
  • 2012. aasta käive  6,5, kasum 1 miljon eurot.
  • 2011. aasta käive 5,9, kasum 0,59 miljonit eurot.
  • 2010. aasta käive  5,7, kasum  0,94 miljonit eurot.

AS Wris

  • 2013. aasta käive 1,88, kasum  0,1 miljonit eurot.
  • 2012. aasta käive 1,93, kasum 0,08 miljonit eurot.
  • 2011. aasta käive 2, kasum  0,25 miljonit eurot.
  • 2010. aasta käive 1,97, kasum 0,07 miljonit eurot.

TEZ Tour

  • 2013. aasta käive 15,28, kasum 1,23 miljonit eurot.
  • 2012. aasta käive 12,29, kasum  0,49 miljonit eurot.
  • 2011. aasta käive  9,38, kasum  0,007 miljonit eurot.
  • 2010. aasta käive 12,45, kasum  0,008 miljonit eurot.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. July 2014, 08:16
Otsi:

Ava täpsem otsing