Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Adidas lõi Manchester Unitedi sponsorluse Nikelt üle

Raido Neemre 11. juuli 2014, 21:45

Nike teatas, et ei uuenda oma järgmisel hooajal lõppevat 13-aastast lepingut  sponsoreerimaks Suurbritannia jalgpallihiidu Manchester Unitedit, märkides, et meeskond küsib liiga palju raha.

Sporditarvete tootja maksis Manchester Unitedile 2002. aastal umbes 519 miljonit dollarit õiguse eest toota tiimi vorme ja müüa nende koopiad ja teisi rõivaid avalikkusele, kirjutab New York Times.

Nüüd aga on Manchester United sõlmimas 2,3 miljardi dollarit väärt 10-aastast lepingut Nike’i rivaali Adidasega. 

Lepingu aastane väärtus on 128 miljonit dollarit ning see on väärt poole rohkem kui senine kõige kallim sponsorlusleping; Adidas maksab Hispaania tiimile Real Madridile 53 miljonit dollarit aastas.

Kuigi Nike teenis 2013. aasta majandusaastal peaagu 28 miljardit dollarit kasumit, sõnas ettevõte, et Manchester Unitedi küsitud summa oli nende aktsionäride jaoks üle mõistuse suur.

“Iga partnerlus klubi või föderatsiooniga peab olema mõlemale poolele kasulik ning tingimused, mis meile pakuti uues lepingus, ei olnud Nike aktsionäridele piisava väärtusega,” teatas Nike oma pressiteates.

Kuulujuttude kohaselt läheb aastane sponsorlus Adidasele maksma ca 4,7% 2,7 miljardist dollarist, mis loodetakse saada jalgpalli riietuse müügist sellel aastal.

Adidase globaalse jalgpalli osakonna asepresident Markus Bumann märkis, et tema arvates ei tähenda Nike’i läbirääkimistest loobumine seda, et kahe rivaali vaheline konkurents muudab rõivaste sponsorluse ebamõistlikult kalliks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. July 2014, 21:45
Otsi:

Ava täpsem otsing