Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-kaubandus sai hoo sisse

    Eestis kaua kiratsenud e-kaubandus tõstab pead ja võib mõne aastaga tavakauplustest möödagi minna. Kaubandusettevõtjad, kes ajavad äri nii füüsiliselt kui ka virtuaalselt, nendivad, et kaalukauss hakkab vaikselt vajuma e-kaubanduse poole.

    Mitme ettevõtja 2013. aasta majandusaruandest selgub, et veebipood on end igati ära tasunud.
    EMT seadmete ja jaemüügi grupi juht Heiko Sõro ütles, et Elion ja EMT müüvad üha rohkem kaupa e-kanalite kaudu. Tema sõnul jääb e-poodide osakaal kogumüügist praegu 25–30% vahele, aga e-kanalite kampaaniate ajal, näiteks Elioni ostuööl, ületab veebimüük juba 30%. “Usume, et paari aasta jooksul pöördub vahekord e-poodide kasuks ja valdav osa kaubast ostetakse just e-kanalite kaudu,” ütles Sõro.
    Veebimüük toimib ka raskel ajal. Elektroonikapoe ONOFF omanik Dennis Jansen ütles, et möödunud aasta oli firmale majanduslikult raske, aga 2012. aastal eraldi ettevõttena käima lükatud e-pood läks asja ette. Möödunud aastal oli ONOFF Online’i käive üle miljoni euro. Sel aastal plaanib ettevõte veebiplatvormi arendamisse veel investeerida ja lähema kolme aastaga liikuda ka välisturgudele.
    Laiemat e-kaubanduse tõusutrendi on täheldanud ka Baltika Grupi turundus- ja müügidivisjoni direktor Kati Kusmin, kelle sõnul läheb Montoni e-poel hästi. “Müügikasv selle aasta algusest võrreldes eelmise aasta sama ajaga on olnud üle 40%,” lausus ta.
    Kusmin ütles, et lähiaastatel muutub e-kanal Baltikale ilmselt aina tähtsamaks ja e-poodi pannakse müüki ka firma teised brändid.
    Uued turud. Kusmini sõnul avab virtuaalne pood ettevõttele uued võimalused ja turud. “Saame oma Montoni e-poe kohta öelda, et see on meie võimalus jõuda palju rohkemate turgude ja klientideni, kui oma tavapoodide kaudu jõuaksime,” ütles Kusmin.
    Samas on rahvusvahelise e-kaubanduse turul konkurents üha tihedam ning selleks, et löögile pääseda, tuleb tõsiselt vaeva näha.
    Jansen lisas, et on omamoodi paradoksaalne, et Eesti e-kaubandus alles hakkab jalgu alla saama, samal ajal kui interneti kättesaadavus kodudes on meil Euroopa üks paremaid. Siiski uskus ta, et veebi­kaubandus on tulnud, et jääda ning edaspidi tehakse üha rohkem oste interneti kaudu.
    Usaldus innustab veebipoode avama. Kahel viimasel aastal on e-poe pidajate arv Eestis märgatavalt kasvanud. Näiteks e-kaubanduse liidus on praegu 82 liiget ehk peaaegu kaks korda rohkem, kui oli kaks aastat tagasi.
    Liidu tegevjuht Merike Kangur ütles, et ühelt poolt tuleneb e-kaubandusega tegelevate ettevõtete arvu kasv sellest, et inimesed julgevad e-kauplusi usaldada, mis omakorda võimaldab kasvada ette­võtete käibe- ja kasuminumbritel ning end see­läbi reklaamida.
    Kanguri sõnul on uute e-kauplejate seas palju neid, kes on tahtnud oma tavapoe kõrvale veebi­platvormi arendada. Samas on tema sõnul olnud ka juhuseid, kus e-poe pidaja on otsustanud ka tavapoe avada.
    Veebipood on mitmes mõttes paindlikum
    Virtuaalses poes ei saa kunagi ruum otsa, nimetavad ettevõtjad veebipoe suurima eelise.
    Elektroonika müügi juures on ruum ja valikuvõimalus eriti oluline, ütles ONOFFi omanik Dennis Jansen.  Ta selgitas, et mobiili- ja kaameratootjad toodavad ühte marki telefoni või kaamerat reeglina erinevates värvides. “Kui tavapoes on iga marki toodet saada ühes värvis, kuna väljapanekuks rohkem ei mahu, siis veebist saab tellida toodet kõigis neis värvides, mida tootja on tootnud,” rääkis ta.
    Eriti kasulik on veebipood siis, kui müüakse suuremaid esemeid, lausus ka EMT seadmete ja jaemüügi grupi juht Heiko Sõro. Näiteks müüvad EMT ja Elion tema sõnul umbes 80% teleritest just veebipoe kaudu.
    Janseni hinnangul muutub e-pood kasutaja vastu üha sõbralikumaks, näiteks on kliendile vastu tuldud erinevate maksevõimalustega. Kodumasinaid ja tehnoloogiavidinaid ostetakse sageli järelmaksuga ja veebi vahendusel saab klient kiiresti vastuse, kas ta saab kauba eest järelmaksuga tasuda või mitte. Varem pidi selleks poodi kohale minema.
    Baltika Grupi turundus- ja müügidivisjoni direktor ­Kati Kusmin tõi välja ka mugava tagastus­poliitika – kui ese ei sobi, saab selle postiga tagasi saata.
     
    Pane tähele
    Veebikliendi profiil ehk kes ostab kaupa e-poest?
    Pigem noor inimene.Hindab e-kanali mugavust ja valikuvõimalusi.Käega katsumine või näiteks riideeseme selga proovimine ei ole talle oluline.Hindabprivaatsust – veebist ostmiseks ei pea kodustki väljuma.Ei vaja vahetut suhtlust poemüüjaga, sest on ostus kindel ka konsulteerimata.Ei taha kaupa kohe ostmise hetkel kätte saada, vaid suudab uue asjaga tutvumisega oodata ka järgmise päevani (või kauem, kuni kaup on kohal).
    Allikad: Heiko Sõro ja Kati Kusmin
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
TextMagic teeb kahjumist hoolimata investoritele väljamakse
Tehnoloogiafirma TextMagic kavatseb pärast 20 miljoni suurust kahjumit teha aktsionäridele väljamakse omakapitali vähendamise teel.
Tehnoloogiafirma TextMagic kavatseb pärast 20 miljoni suurust kahjumit teha aktsionäridele väljamakse omakapitali vähendamise teel.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Kohus nõuab ettevõtjalt äritüli keskel sadu tuhandeid eurosid
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.