Turismitalud puhkesid õide

Pille Ivask 14. juuli 2014, 14:24

Eesti turismitaludel läks möödunud aastal hästi ning tulevik paistab igati helge. Suurt osa mängivad siin ka ettevõtjad, kes korraldavad üha kallimaid ja uhkemaid suvepäevi.

Luhtre turismitalu perenaine Marje Schmidt rääkis, et ettevõtete panustamine suvepäevadesse on märgatav. „Kui masuajal oldi pigem tagasihoidlikud, siis nüüd on näha, et esinema tellitakse üha kallimaid bände, samuti võetakse juurde lisateenuseid,“ rääkis ta.

Sama kinnitas ka Kuke turismitalu omanik Jüri Lakspere.

Endla Turismitalu OÜ üks omanikke Jonel Põld rääkis, et nende kogemuse põhjal oleneb väiksemate ettevõtete meelelahutustegevus sageli rahakoti paksusest ehk kui raha on, siis ka suvepäevadele minnakse. Suuremad ettevõtted planeerivad aga seesuguseid üritusi pikalt ette ning kasutavad pigem ürituste korraldusfirmasid, kelle kanda on kogu tegevus.

Schmidt, kes on Raplamaal asuva turismitalu üks omanikke, ütles ka, et inimesed otsivad tallu tulles maalähedust, näiteks kohapeal valmistatud toitu, samas ei suudeta loobuda ka mugavustest.

Suuline reklaam. Lakspere hinnangul aitab paljuski ettevõtte edukusele kaasa suuline reklaam, mis töötab oluliselt paremini kui ajalehekuulutus või sotsiaalmeedia. „Sõna levib suust suhu, sõbra või tuttava soovitus on väga oluline,“ ütles ta. Ka Põld rõhutas suulise reklaami tähtsust seda tüüpi ettevõtete puhul.

Schmidt märkis, et ta ei oska küll kommenteerida sotsiaalmeedia osatähtsust turismitalu reklaamimisel, kuid edukaks tegutsemiseks peab kindlasti olema nähtav turismiveebisaitidel ning panustama sellele, et inimesed saaksid turismitalus hea kogemuse, sest suuline reklaam on parim reklaam.

Koostööpartnerite olulisus. Turismiettevõtete puhul on märgatav ka nende lai ampluaa ehk siis pakutavate teenuste mitmekesisus.

Lakspere hinnangul ei saa kindlasti väita, et lai tegutsemisvaldkond olekski edu pant, pigem on kinni kõik ärimudelis. Sageli toimivad tursmitalud omamoodi kogukonnaettevõtluse osana – näiteks pakub turismitalu majutust ja toitlustust, lähedal asuv ettevõte aga näiteks seikluslikku ajaviidet.

Temaga nõustus ka Põld, kes rõhutas, et oluline on eeskätt koostööpartnerite olemasolu. „Pigem on mõtet teha oma asja ja kvaliteetselt. Päris nii pole mõtet, et ise taon trummi, olen õhtujuht ja mida kõike veel. Mõistlik on kaasata koostööpartnereid,“ rääkis ta. Põld lisas, et partnerite valikul peab olema aga väga hoolas, näiteks tasub ise läbi proovida nende teenused. „Ei saa pakkuda inimestele seda, mida ise kogenud ei ole,“ sõnas Põld ja lisas, et näiteks on ta koos oma meeskonnaga käinud kanuumatkal, mida nüüd ka klientidele pakuvad.

Tulevik helge. Ka tulevikuperspektiiv on ettevõtetel igati positiivne. Valdavalt oodatakse kas sama käivet nagu eelmisel aastal või isegi kasvu. Lisaks rahanumbrite hoogsale kasvule ei jääda ka ise käed rüpes istuma. Nagu ütles Schmidt: „Oleme kogu hoole ja armastuse turismitallu pannud ja on näha, et see hakkab ennast ära tasuma.“

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
16. July 2014, 16:27
Otsi:

Ava täpsem otsing