Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Noored panid püsti inimeselt inimesele autorendi

    Eesti autorenditurg üllatab uudse lähenemisega, kus veebilehe vahendusel saab rentida teise inimese käest autot. Omanike sõnul liigub ette­võtte vormikõver aina ülespoole.

    Kaks aastat tagasi mõtlesid Autolevi eestvedajad, noored ettevõtjad Robert Sarv, Simo Sulev ja Tauri Kärson, et puhuvad autode liigpopulatsiooni vähendamisele hoo sisse. Nimelt tahavad noor­mehed vähendada autostumist ning propageerida rohelist mõtteviisi. Nii sündis Autolevi. Ettevõtte idee on lihtne – autoomanik rendib oma auto veebilehe vahendusel välja, veebilehe vahendusel leitakse autole mõneks ajaks uus sohver.
    Numbrilises vääringus näeb see välja nii – 75% hinnast teenib inimene, kes oma auto välja rendib, 25% saab vahendaja ehk Autolevi.
    Autolevi tegevjuht Tauri Kärsoni sõnul sai ette­võtmine suuresti aluse tänu sõpradele. “Alustasime teenuse testimist sõpradega, kellel auto aeg-ajalt seisis. Sealt saime esimese tagasiside ja esimesed ideed arendusteks. Edasi on ettevõtmine kasvanud ja lumepallina veerema läinud. Nüüd on autoomanikud juba üsna aktiivsed autosid lisama,” rääkis ta ja lisas, et praegu on Autolevil üle tuhande kasutaja.
    Valik on lai. Autolevi kodulehel on üleval pildid rendile antavatest autodest ning hind kas üheks tunniks, päevaks, nädalaks või kuuks. Praegu on süsteemis 77 autot ning paaripäevase vaatlemise tulemusena võib öelda, et autosid tuleb tasa­pisi, ent kindlalt juurde. Kärsoni sõnul on päevas keskmiselt 10–15 broneeringut, parematel päevadel ka üle 25.
    Autolevi valikus leiab autosid igas kujus ja suuruses. On nii suuremaid autosid, mis autorendifirmade sõnul on just eestlaste seas väga populaarsed, ent on ka väiksemat sorti sõidukeid, näiteks Toyota Aygo või Toyota Yaris. Silma hakkab ka valiku kaks kõige punasemat ja vanemat autot –
    1985. aastast pärit AZLK 2140, mille rentimine maksab 20 eurot päevas, kuu puhul tuleb kukrut- kergendada 300 euro võrra. Teine “vanur” on aastat 1970 pärit Volkswagen New Beetle 1500, mille rentimine üheks päevaks maksab 65 eurot.
    Autolevi võtab vastu kõik sõidukid, mis on registreeritud Eestis ning mil on kehtiv ülevaatus ja liikluslindlustuspoliis. Rendihinna määrab iga autoomanik ise, tõsi, ettevõte annab ka mõningaid soovitusi, millest lähtuda.
    Paiknevad linnades. Peaasjalikult on kõik neljarattalised saadaval Tallinnas ja Tartus, ent üks ­auto pesitseb ka Põlvas ning paar tükki Haapsalus.
    Autolevil on plaanis laieneda igasse Eestimaa nurka. “See on tõesti üks meie peamistest visioonidest, et meie kaudu oleks inimestel võimalik leida auto mudelist A kuni Zini välja, kogu Eestis,” ütles Kärson.
    Lisaks soovivad noored ettevõtjad, et Eesti inimestel ja ka naaberrahvastel oleks tulevikus võimalik võrgustiku abil mugavalt riigist riiki liikudes autot laenutada. “Näiteks Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis täpselt samadel alustel, nagu me juba praegu seda Eestis võimaldame,” ütles Kärson.
    Autorendifirmadele tundmatu. Traditsioonilistele autorendifirmadele on inimeselt inimesele ­autosid vahendav Autolevi tundmatu. OÜ Autorent esindaja Andres Tuuksam küll nendib, et ta on hiljuti ettevõttest midagi kuulnud, kuid pole nende tegemistesse süvenenud.
    “Võib öelda, et konkurents autorenditurul on tihe. Suvel konkurents nii väga ei morjenda, kuna kõigil rendifirmadel on suvel autod sõidus, seevastu talvel võib väiksematel ettevõtetel raskeks minna. Me ise oleme talveperioodid õnneks ilusasti üle elanud,” selgitas ta turuolukorda.
    Ka Hansarendi juhatuse liige Argo Rebane tõdes, et Autolevi tegevus on temale täpsemalt teadmata. Ta pani siiski autorentijatele südamele, et kindlasti peaks tähele panema, missugused on firma võimalused siis, kui autoga midagi juhtub. “Kas ettevõte saab saata uue auto ning kui kiiresti,” täpsustas ta.
    Eestlane valib suure rendiauto
    Eestlaste autorendiharjumused pole aastaga eriti  muutu­nud – tahetakse suurt autot ning eelistatakse kindlat marki ja mudelit.
    OÜ Autorent esindaja Andres Tuuksami sõnul renditakse suvel rohkem autosid, talvel vähem. “Talvel renditakse pigem ühe päeva kaupa, suvel pikemaks ajaks,” ütles ta. Eestlased rendivad suuremaid autosid, turistid eelistavad uut ja väiksemat.
    “Suured autod lähevad peale neile, kes käivad Soomes tööl ning tulevad nädalavahetuseks Eestisse,” rääkis Tuuksam.
    Hansarendi juhatuse liige ­Argo Rebane lisas, eestlased ­eelistavad kindlat marki ning mudelit.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.