Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify võtab "kiisudelt" töö

    Kiiresti populaarsust kogunud mobiilirakendus Taxify, mille omanikfirma sai äsja uue osaniku Araabia Ühendemiraatidest, kuivatab dispetšerite tööpõldu.

    Mobiilirakenduse looja ja OÜ Taxify tegevjuht Markus Villig prognoosis Taxify populaarsuse senist kasvu arvestades, et dispetšerite tellimuste turuosa langeb järgmise nelja aastaga 95-lt protsendilt 15-le protsendile.
    Markus Villig prognoosib, et Taxify käive on selle aasta lõpuks umbes 250 000 eurot.  Kuna Taxify keskendub hetkel kasvule, siis investeeritakse kasum turundusse. Taxify otsib investoriteks suure kontaktivõrgustikuga edukaid äriingleid või riskikapitaliste.
    Äriregistri andmetel on juulis ostetud Araabia Ühendemiraatidest osalus Taxifysse, kuid sel teemal kommentaare anda Villig veel ei soovinud.
    „Dispetšerite töö kuivab kokku varsti,“ nentis ka OÜ Saksa Takso tegevjuht Andrea Green.  Saksa Takso võttis mobiilirakenduse kasutusele esimesena, eelmise aasta novembris, ning vähem kui aastaga tellitakse Taxify kaudu hinnanguliselt 40 protsenti taksodest, põhjendas Green.
    Green usub, et väikesed firmad, kes kasutavad Taxify teenust, peaksid hakkama mõtlema oma dispetšerkeskuste liitmisele, sest tööd jääb üha vähemaks ning üks dispetšer suudab ära teha sama palju tööd, kui teinuks varem kaks dispetšerit.
    Green lisas, et dispetšerite töö ei kao täielikult, sest Taxify ei paku võimalust broneerida õhtul hommikuks takso. Seega on usaldusväärsem seda teha läbi dispetšeri, kui jääda lootma, et ehk leidub hommikul Taxifys vaba sõiduvahend.
    Saksa Takso nooremad juhid pooldavad väga Taxifyd, lausus Green. Vanemate taksojuhtide seas võttis Taxifyga harjumine aega, sest osad juhid polnud varem nutiseadmetega kokku puutunud ning pidid selle selgeks õppima. Seetõttu ei poolda nad ka täielikult äppi. Samas lisab Green, et ka vanematele taksojuhtidele meeldib sõita vaikuses, sest Taxifyd kasutades ei pea nad kuulama tellimuste edastamist ragisevast raadiost.
    Osaühingusse Tulika Gruppi kuuluva Tulika Takso juhataja Anne Rebase sõnul võimaldavad nad hetkel Taxify kaudu firma tasandil vaid maksitaksosid tellida. Tulika Takso ei plaani üle minna oma dispetšerkeskusega Taxify süsteemile. Küll aga ütles Rebane, et üritavad muuta Tulika taksod Taxify süsteemis rohkem nähtavaks.
    Rebase sõnul teeb rakendus dispetšerite töö kergemaks, sest vähem inimesi koormab dispetšerit kõnedega. Samuti lisas ta, et mobiilirakendust kasutades on taksojuht ja tellija rohkem ühenduses ning see on kindlasti äpi eeliseks.
    Tulika Takso taksojuhid on soovi korral sõlminud ise lepingu Taxifyga, ütles Rebane. Taxify kasutamine on tema sõnul taksojuhtidele täiendav võimalus töö saamiseks ning enamjaolt ollakse mobiilirakendusega rahul.
    Taxify teenus on kättesaadav Tallinnas, Tartus, Pärnus, Kuressaares, Haapsalus ja Riias ning lähiajal lisanduvad Helsingi ja Vilnius. Samuti plaanib Villig tulevikus Taxifyd täiendada, lisades äppi rakenduse-sisesed maksed.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.