Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti kohvriidu muukis end Saksa poeketti

    Ligi aasta eest esimese lauamänguga disainkohvri müünud Eesti idufirma Playluggage saadab juba oktoobri lõpus terve laadungi kohvreid Saksamaale Metro kontserni kuuluva Galeria Kaufhofi poodidesse. Esimesest kohtumisest edasimüüjatega kulus partii koostamiseni kolm tundi.

    Playluggage’i juht Hanno Remmel sõitis nelja aasta eest Shanghai metroos. Talle hakkas silma, et reisijad sisustavad oma pikka sõitu pea eranditult nutitelefonidesse süüvimisega. Remmel hakkas mõtlema, mida võiksid inimesed pika reisi ajal päriselt, mitte virtuaalselt teha. Ta ühendas selle hiljuti katki läinud kohvrist ajendatud ideega ise paremaid kohvreid tegema hakata – nii sündis magnetilise mängulauaga reisikohver, mille peal saab mängida näiteks kogu pere mängu “Reis ümber maailma”, pokkerit või hoopis joonistada.
    Teravik suurtel tegijatel. Playluggage’i müügijuht Martin Rungi ütleb, et firma algne idee oli toota kirjusid, lennujaama pagasikarussellil teistest erinevaid kohvreid. Kaks aastat kulus idee liikumiseks lauamängudega kohvriteni. Kuna eestlased 200euroseid kohvreid väga innukalt ostma pole asunud, suunas firma oma fookuse kohe välismaale – kodumaa on olnud Rungi sõnul rahulik kõrvaltegevus. “Siit on hea saada tagasisidet nii kvaliteedi kui ka disaini kohta, eestlane on selles mõttes tänuväärselt kriitiline. Huvi välismaa suunal on meil olnud kogu aeg esikohal. Meil on väike maa, pisireisimised pole nii aktuaalsed kui suurtes ühiskondades, kus reisitakse pikki vahemaid ka näiteks rongiga ja tehakse palju siselende,” rääkis Rungi.
    Majandusajalooline leping. Playluggage’i tiim teab, et Saksamaa on üks võti Euroopas edu saavutamiseks ning ühtlasi Euroopa suurim kohvriturg. Juuni alguses sõitsid müügijuhid Leila Tamm ja Martin Rungi üheksa kohvri ja kõikide varuosadega Kölni, et tutvustada oma toodet Saksamaa ühe suurima kaubamaja Galeria Kaufhofi kohvrimüügi kategooriajuhtidele.
    “Me tegime lepingu Galeria Kaufhofiga, mis on üks kahest Saksamaa suurimast kaubamajade võrgustikust, sarnane meie Stockmanniga. Meie kohvrid jõuavad müügile 150 Galeria poodi ja 50 talle kuuluvasse poodi. Meie teada pole ükski ­Eesti bränd varem sellist lepingut saavutanud. Galeria omab kogu Saksamaa kohvriturust 20% ning nende alla kuulub ka näiteks Inno kett Belgias. Galeria omakorda kuulub Metro gruppi, mis on üks maailma suurimaid jaekaubandusorganisatsioone. ­Galeria kohvriosakonnas on praegu esindatud vaid kolm suurt kaubamärki, meie lähme sinna neljandaks,” selgitas Rungi.
    “Võõrustaja tegi meie jaoks väga ootamatu sammu. Lootsime, et saame järgmiseks aastaks mõnda poodi testperioodile, aga juhtus hoopis see, et meid võeti kohe sealsamas laua ääres pulkadeks – Galeria kategooriajuht lasi oma kolleegidel meie kohvreid vastupidavuse kontrolliks kõvasti loopida, kõik detailid arutasime kolme tunni jooksul läbi, sellega panime juba sortimendi paika.  Oluline on ka see, et sakslased armastavad väga lauamänge, “Reis ümber maailma” on nende jaoks pea rahvusmäng,” rääkis Tamm.
    Rungi sõnul olid nad kohtumiseks põhjalikult ette valmistatud, kuid sakslased suutsid neid siiski üllatada: neid huvitas, kas magnetiline mängulaud kohvri küljel võib segada lennujaamas kohvri läbivalgustamist. Õnneks pole sellega kunagi probleeme olnud. Esimene partii lauamängudega kohvreid läheb Saksamaale juba oktoobri lõpus, mis on Rungi kinnitusel parim aeg Saksa turule sisenemiseks, sest just siis kogub hoogu jõulumüük.
    Tootmine Hiinast Harjumaale. Enne suurlepingut sakslastega oli Playluggage’i üks peamisi eesmärke kolida oma tootmine Hiinast Eestisse. Ettevõtte juhi Hanno Remmeli sõnul on see äriplaanis 2017. aasta real endiselt kirjas ning maatükidki selleks nii Saku kui ka Rae vallas olemas. “Praegu oleme siiski fakti ees, et tootmise Eestisse toomiseks tuleb kõigepealt luua omale korralik müügivõrk. Palju lihtsam on planeerida järgmisi etappe, kui meil on mõni tuhat müügipunkti üle maailma juba olemas, nii saab teha lihtsamini ka allhanget teistele tootjatele,” sõnas ta.
    Praeguseks on Playluggage saatnud ligi aastaga välja 600 kuni 700 kohvrit – osa on läinud müüki, palju ka auhinnafondidesse ja ühisturunduseks. Edasimüüjaid on firmal Soomes, Itaalias, Hispaanias, Hiinas ja Austraalias, varsti ka paljudes teistes Euroopa riikides. “Praegused on kõik üsna pisikesed edasimüüjad, välja arvatud Austraalia oma, mis on väga suure potentsiaaliga. Eestiski müüme lisaks oma e-poele ja kontorile praegu vaid kruiisisadamas,” selgitas ta.
    Mass surub hinda alla. Järgmisel aastal tahab firma müüa 10 000 kohvrit rohkem kui praeguseks juba müüdud. “Hind on langenud 139 euroni, kuid koguse suurenedes läheb veelgi odavamaks. Sellegipoolest ei muutu see kunagi odava klassi kohvriks, hind võib tulla 100 euro kanti. Eks seda kruvib üles ka magnetiline mängulisa,” ütles Tamm.
    Tänavu jõudis Playluggage tagasihoidliku 950 euroga kasumisse, kuid kui ettevõte tahab olla väga-väga edukas, siis jäädakse Rungi sõnul järgmistel aastatel juba puhtalt turunduse pärast miinusesse. “Eks see tähendab ka seda, et tegelikult otsime omale lisakapitali. Oleme tootearendusse nii palju raha paigutanud, et mõnes mõttes on nüüd aur otsas. Suurtel turgudel on turunduses hoopis teistsugused hinnakirjad kui meil siin,” märkis ta.
     
    Mis on mis
    OÜ Playluggage
    Toodab magnetiliste lauamängudega käsipagasi kohvreid.Esimene partii ligi tuhande kohvriga valmis eelmisel sügisel.Sõlmis juunis lepingu ­Metro jaekaubanduse suurkontserni kuuluva Galeria Kaufhofiga Saksamaal, oktoobris jõuavad Playluggage’i kohvrid müügile ligi 200 poodi üle Saksamaa.Teinud eridisainiga kohvreid Tallinna lennujaamale, Triobetile, Rally Estoniale.Enamiku kohvritest on kujundanud graafiline disainer Kristjan Luiga;tegevjuht Hanno Remmel, 2013. aasta käive oli 44 000 eurot, kasum 950 eurot.
     
    Kommentaar
    Sellise kohvri ostaks endalegi
    Alfred Bodarenko, kohvripoe Easy Travel ning portaali Luggage24 juhtKindlasti on sellistel kohvritel potentsiaali, need teevad ju elu rõõmsaks, mulle väga meeldib see mõte, sellise kohvri ostaks endalegi. Kindlasti oleks hea, kui nad ka nende kohvrite tootmise Eestisse tooksid. Kvaliteetseid kohvreid on igal turul palju, kuid Eestis on kohvritele spetsialiseerunud vaid üksikud poed, suured tegijad kohvrimüügi turul on hoopis Kaubamaja ja Stockmann.
    Eesti kohvriturul tihe konkurents
    Julia Leenson-Ajakainen, Kaubamaja aksessuaaride grupi kaubandusjuhtPlayluggage’i disainkohvrid on Eesti turul nišitoode. Need on huvitavad ja innovaatilised ning Kaubamaja peab lugu ja hoiab silma peal kõikidel noortel ettevõtetel ega välista tulevikus koostööd.Konkurents Eesti kohvrimüügiturul on tihe. Kaubamaja pakub nii keskmises hinnaklassis kaubamärke, nagu Titan, kui ka kõrgemas hinnaklassis kaubamärke, nagu Samsonite.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.