Kuidas saavutada internetis edu?

18. august 2014, 00:00

Internetis edu saavutamiseks tuleb kasutada lihtsaid nippe, kaasata inimesi, planeerida ning mõelda kastist välja.

Mind on mitu korda jahmatanud, kui puudulikud on keskmise turundusjuhi teadmised internetiturundusest. Tavaliselt piirdub teave Delfi bännerireklaamiga ja mõttega, et see on kallis lõbu. Ka Kotleri raamat on poolkohustuslikus korras õpingute jooksul läbi lehitsetud. Miks nii vähe teadmisi? Turundusjuhil on ettevõttes tähtis positsioon, aga seda sageli ainult paberil, sest seda positsiooni võetakse kui raskesti mõõdetava, aga peamiselt lihtsalt suure kuluna. Kui pole voli ega eelarvet, on raske mis tahes valdkonda hästi juhtida. Aga kui puuduvad ka elementaarsed teadmised, siis on ikka kuri karjas.

Internetiturundus ei ole uus asi. Pigem on see sama vana kui internet. Olen kuulnud väidet, et meil ei ole internetis reklaami vaja. Sageli on ka öeldud, et meil on tellimusi nii palju, et ei jõua ära teha. Selline suhtumine on võimalik ainult monopolidel, kellel ei olegi tarvis pingutada. Internetiturundus ei pruugi olla ei röögatult kallis ega eraldi kampaania korras tehtav töö. Usun, et turundus peaks olema väga tihedalt seotud tootearenduse, klienditeeninduse ja müügiga.

 

Pane tähele

  • Kaheksa sammu internetis edu saavutamiseks

1. Hinda olukorda.
Alustuseks on oluline kaardistada hetkeolukord. Kui firmal on mitu võtmeteenust, tuleks koostada nende kõigi kohta SWOT. Lisaks analüüsida konkurente, enda rahalisi ja meeskonna ajalisi võimalusi ning teha klientidega intervjuusid. Sealt võib selguda nii tugevaid plusse kui ka puudusi, millega peaks tegelema.

2. Pane paika eesmärgid, mida tahad saavutada, ja strateegia, kuidas seda ellu viia.
Taktika ja täpne tegevuskava ­aitavad kogu meeskonnal teha oma osa selleks, et püstitatud eesmärke saavutada. Tegevuskava võib kirjeldada check-listina, kus on kirjas veel vastutaja, tähtaeg ja arvatav kulu. Kõige olulisem on kontrollida, mõõta ja analüüsida. Tihti saab meeskondadel just enne elluviimist ramm otsa, sest on takerdutud liiga pikalt analüüsi ja strateegiasse. Soovitan teha kõike väiksemate ampsudena ja mitte üritada kõike kohe saavutada, palju parem on mõõta mingi üksiku tegevuse mõju, kui üritada näha ühte väikest tegurit suures tegevuste kimbus.

3. Mõõda.
E-poes on lihtne mõõta konkreetse reklaamkanali efektiivsust, sest on hõlbus vaadata, kust ostjad tulevad. Tänavalt sisse astuvaid poekülastajaid on palju keerulisem seostada internetis tehtava eelneva otsingu ja otsuse tegemisega.

4. Näe võimalusi uutes tehnoloogiates ja tarbimisharjumustes.
Tõenäoliselt on võimalik mõnda uut tehnoloogiat rakendada nii, et just selle abil saavad kliendid parema toote/teenuse ja sinu ettevõte saab olulise konkurentsieelise. Lisaks on võimalik, et uus tehnoloogia aitab kokku hoida kulusid.

5. Paku paindlikku testivõimalust.
Tarbijad ostavad järjest rohkem internetist, aga paraku üle poole rahast läheb piiri taha (peamiselt Amazon, eBay jt). Uusi võimalusi pakub SaaS, kus ei ole litsentsitasusid, vaid klient saab kõigepealt 30 päeva teenust tasuta proovida, et alles siis asuda kuutasuga teenust tarbima. Selline tarbijate mõtteviis on viimase kümne aasta jooksul muutnud tarkvaratööstust nii, et isegi suured tarkvaragigandid, nagu Adobe, on sunnitud oma ülikallid tooted nihutama kuutasu peale. Ettevõtted, kes müüvad veel karbiga CD-plaadil ja litsentsiga tarkvara, ilmselt kogevad lähitulevikus müügi langust ja ellujäämisraskusi.

6. Arvesta töötajate muutunud väärtushinnangutega.
Suured muutused on toimunud ka personali värbamisel. Arvesta, et palgatav ei plaanigi enam pensionini sinu ettevõttes töötada. Hea tööjõud ei hooli enam käsuliinist, vaid kaasamisest. Turundusosakond võiks ja peaks tegema ajurünnakuid, kus õhkkond on loodud turvaliseks (kellegi idee ei ole halb) ja kõik dokumenteeritakse kohe nt Google Docsi, kus kõik inimesed saavad korraga dokumenti kirjutada ja sisestada linke ning pilte.

7. Kohane.
On ilmne, et Eesti ettevõtluskeskkond on mõjutatav nii riigisiseselt kui ka globaalselt. Eesti on pisike ja see on hea. Eesti ettevõtted saavad kiiresti reageerida muudatustele, teha muudatusi turgudes ja tootevalikus. Suurtel

ettevõtetel võtavad muutused palju rohkem aega.
8. Laiene. Interneti­turundus annab võimaluse jõuda laiema publikuni ja teha suuremat äri. E-poodi ei olegi tihti mõistlik avada ainult Eesti jaoks. Kui mingi ärimudel töötab ühes riigis, siis väikeste kohandamistega võiks see loogika tulu toota ka teistel sarnastel turgudel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
17. August 2014, 19:29
Otsi:

Ava täpsem otsing