Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Meedia annab vastulöögi
Hilissügisel hakkab Ekspress Grupi poolt ajakirjade turust eemale puksitud Eesti Meedia välja andma ajakirja Hello!.
“Konkurents peab ikka turul olema,” ütles Eesti Meedia kontserni kuuluva Postimehe ASi juhatuse esimees ja vastutav väljaandja Mart Luik. Tema sõnul poleks nad astunud sammu hakata välja andma ajakirja Hello!, kui nad ei näeks selles perspektiivi.
Luik tõdeb, et uus ajakiri võib tihendada turul konkurentsi. “Lugejad ja tellijad hääletavad oma rahakotiga,” lausus Luik konkurentsi kohta.
Ideid uute väljaannete kohta on Luige sõnul ka tulevikuks, kuid nendest on veel vara rääkida. Praegu tegeletakse projektidega, mis on ära otsustanud ning mis käivitatud, lisas Luik.
Luik ütles, et tema pole kunagi olnud nõus väitega, et Eestis on tihe valik ajakirju. Nimetusi on küll palju, kuid vaadates näiteks kuukirjade segmenti, leiab sealt kitsa niši ja suhteliselt väikese tiraažiga väljaandeid, täpsustas Luik. Tema sõnul ongi sellise meedialiigi spetsiifika see, et leidub väga palju pakkumisi, mistõttu on võimalik valida oma huvidest ja rahakotist lähtuvalt.
Ajakirjade Imeline Teadus, Imeline Ajalugu ja Sensa vastutav väljaandja Rait Väät arvas, et ajakirja Hello! tulek Eesti turule pakub nii mõnelegi väljaandele konkurentsi.
Algab võitlus. Väädi sõnul on uue ajakirja ilmumine kindlasti huvitav samm, sest omavahel konkureerivatele väljaannetele Kroonika, Naised ja Naisteleht lisandub veel üks ajakiri. “Arvatavasti on näha suuri turunduskampaaniaid, arvatavasti suurenevad investeeringud marketingi ja müüki,” ütles Väät, kelle arvates tekib nüüd ajakirjandusmaasikul väike elavnemine ja võitlus.
“Ma arvan, et see on hästi loogiline samm, sest Ajakirjade Kirjastus läks Ekspress Grupi omandisse ja Eesti Meedia saab nüüd hakata tegema konkureerivaid väljaandeid,” põhjendas Väät.
Kõige ohustatumalt peaks Väädi arvates end tundma Kroonika. Väät arvab, et uus ajakiri võtab kindlasti tükikese konkurentidest ning arvatavasti paneb see lugema ja tellima ka sellised inimesed, kes seni pole ühtegi neist väljaannetest (Kroonika, Naised, Naisteleht – toim) tellinud.
“Reklaamiturul on muidugi raske,” ütles Väät, kelle arvates pingestab uue ajakirja tulek turgu ja tõenäoliselt saab näha hinnasurvet. Tõenäoliselt pakub uus väljaanne end atraktiivsete hindadega, lisas ta.
Mis on mis
Ajakiri Hello!
Annab välja AS Postimees, mille juhatuse esimees ja vastutav väljaandja on Mart Luik.Peatoimetaja on Heili Klandorf, kes on varem töötanud Kanal2 avalike suhete juhina.Ajakiri alustas ilmumist 1944. aastal Hispaanias nime all Hola! 1988. aastast ilmub ajakirja Suurbritannia versioon Hello!