Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Hello! muudab ajakirjandusturgu

Kätlin Karama 18. august 2014, 15:19

Ajakirja Imeline Teadus vastutav väljaandja Rain Väät arvab, et ajakirja Hello! tulek Eesti turule pakub kolmele väljaandele konkurentsi.

„Ma arvan, et see on hästi loogiline samm sellepärast, et seoses sellega, et Ajakirjade Kirjastus läks Ekspress Grupi omandisse, on Eesti Meedial nüüd võimalus konkureerivaid väljaandeid hakata tegema,“ põhjendas Väät uue ajakirja Hello! ilmumist.

Vääti sõnul on uue ajakirja ilmumine turu jaoks kindlasti huvitav samm, sest konkureerivatele väljaannetele Kroonika, Naised ja Naisteleht lisandub veel üks ajakiri. „Arvatavasti on näha suuri turunduskampaaniaid, arvatavasti suurenevad investeeringud marketingi ja müüki,“ ütles Väät, kelle hinnangul tekib nüüd ajakirjandusmaasikul väike elavnemine ja võitlus.

Kõige ohustatumalt peaks Vääti arvates end tundma Kroonika. Väät märkis, et uus ajakiri võtab kindlasti tükikese konkurentidest ning arvatavasti paneb see lugema ja tellima ka sellised inimesed, kes seni pole ühtegi nendest väljaannetest (Kroonika, Naised, Naisteleht – toim.) tellinud. Väät uskus, et on hea võimlus luua üks Naistelehele või Kroonikale sarnase ärimahuga toode.

„Reklaamiturul on muidugi raske,“ ütles Väät, kelle arvates pingestab uue ajakirja tulek reklaamiturgu. Väät on veendunud, et näha saab hinnasurvet reklaamidele. Tõenäoliselt pakub uus väljaanne end atraktiivsete hindadega, lisas ta.

Väät prognoosis, et perspektiivis on turu olukord üldiselt keeruline, sest lugejaid jääb järjest vähemaks. Tema sõnul on viimase 15aastaga peaaegu viiendiku võrra vähenenud tööealiste korraliku sissetulekuga lugejate arv. Seetõttu on tema hinnangul turg kahanev.

Turu olukord on Vääti teatel keeruline ka konkureeriva väljakutsuva digitaalse meedia tõttu. Eelkõige puudutab digitaalse meedia konkureerime reklaamihindasid, kuid loomulikult käib võistlus ka lugejate peale, selgitas Väät. Kuna digitaalne meedia on väga läbipaistev ja mõõdetav, avaldab seetõttu see kaudset survet paberväljaannete reklaamihinnale, lisas Väät.

Väät prognoosis, et ilmselt on konkurentsis võitjad need, kes suudavad üha napimas reklaamitulus toota head sisu korrigeeritud kõrgemate hindadega. Tellimuste hinna ja jaehinne tõusmine on Vääti sõnul paratamatu nähtus.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. August 2014, 13:31
Otsi:

Ava täpsem otsing