Kremli-meelne meedia laieneb

Sirje Rank 22. august 2014, 10:29

Venemaa plaanib jõulisemat pealetungi lääneriikide meediarindel, et külvata rahulolematust USA liidrirolli vastu maailmas.

Üks sihtriik on Saksamaa, millel on Venemaaga tihedad sidemed ning kus luureskandaal on avalikku arvamust USA vastu häälestanud. Eile astus Venemaa valitsus samme Kremli-meelse uudistekanali RT eelarve suurendamiseks 39 miljoni dollari võrra, et rahastada laienemist Prantsusmaale, kirjutab Wall Street Journal.

Berliinis plaanib RT tulevast aastast käivitada saksakeelse versiooni. Samal ajal mehitab Venemaa riiklik uudisteagentuur Rossija Segodnja oma Berliini bürood, et käivitada saksakeelne veebileht, toota sisu sotsiaalmeedia kontodele ning eetrisse saada ööpäevaringne raadiojaam.

"Me tahame lihtsalt lõpetada niinimetatuid Anglo-Saksi meedia domineerimise," tsiteerib WSJ teleajakirjanikku ja uudisteankrut Dmitri Kisseljovi, kelle Putin nimetas detsembris Vene meedia rahvusvahelist laiendamist juhtima. 

EL on pannud Kisseljovi sanktsioneeritavate nimekirja kui keskse figuuri Kremli propagandamasinas. Märtsis näites meenutas ta oma vaatajatele, et Venemaal on võimekus USA radioaktiivseks tolmuks pihustada.

Nagu külma sõja päevil, kujutatakse Vene meediakanalites USAd kui suurimat vastast maailma rahule. Saksamaal oleks värske luureskanbdaali järel sellisele sõnumile vastuvõtlik pinnas. Saksamaal on omajagu levinud arvamus, et Saksa meediakanalid kujutavad Venemaad liialdatud ja moonutatud värvides. Prantsusmaal sai Putinit toetanud Marine LePeni juhitud Rahvusrinne Europarlamendi valimistel parima tulemuse.

Nii Prantsusmaal kui Saksamaal on plaanis esmalt alustada veebilehest ja sotsiaalmeediast enne telekanali avamist, ütles RT peatoimetaja Margarita Simojan.

Keskendumine Saksamaale ja Prantsusmaale viitab Kremli katsele tekitada lõhe Euroopa ja USA vahele ning Euroopa avaliku arvamuse ja valitsuste vahele selles osas, kuidas Ukraina kriisi suhtuda. Saksamaa kantsler Angela Merkel on Putini suhtes küll teravama tooni võtnud, kuid on jätkuvalt Putini jaoks peamisi vahendajaid läänega suhtlemisel.

Meediaplaanidega kursis Venemaa ametnik ütles WSJ-le, et Saksamaal on palju inimesi, kes on Venemaa sõnumile vastuvõtlikud. Need on sõjavastased, globaliseerumise vastased ja üldse vasakpoolsete vaadetega inimesed. Sihikul on ka konservatiivid, "homoseksuaalse propaganda" vastased," ütles ametnik. "Selle segmendiga saab päris mõjusat tööd teha."

2005. a käivitatud RT on praegu kättesaadav inglise, hispaania ja araabia keeles ning see positsioneerib end alternatiivse kanalina lääne agentuuridele nagu CNN; BBC ja Deutsche Welle. Vaatajaskond pole väga suur, kuid vaatlejate sõnul püüab RT oma kriiskava kriitikaga lääne aadressil ja konspiratsiooniteoreetikute ning vasak-ja paremäärmuslike lääne poliitikute eetrisse laskmisega lääne meedia autoriteeti õõnestada.

"Vene meedia suurim edu on tekitada segadust selle üle, mis on tõde ja mis ei ole," ütles Saksa Roheliste partei parlamendisaadik Marieluise Beck, kes on üks Putini teravamaid kriitikuid Saksamaa parlamendis.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. August 2014, 16:14
Otsi:

Ava täpsem otsing