Esmaspäev 20. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Saksa tarbijaid kimbutavad murepilved

Birjo Must 27. august 2014, 11:49

Saksa tarbijakindlus kukkus esimest korda enam kui pooleteist aasta jooksul, kuna inimesed on globaalsete konfliktide keerises muutunud oluliselt ettevaatlikumaks.

Turu-uuringute grupp GfK teatas täna, et tulevikku vaatav tarbijakindluse indikaator kukkus sel kuul 8,6 punktile. Möödunud kuul oli see 8,9 punkti, vahendab Reuters.

Tegemist on suurima kukkumisega enam kui kolme aasta jooksul ja tulemus jääb allapoole Reutersi analüütikute prognoositud 9,0 punkti. GfK kinnitusel oli see esimene langus alates 2013. aasta jaanuarist.

„Olukorra eskaleerumine Iraagis, Iisraelis ja Ukrainas ning samuti Venemaale kehtestatud sanktsioonid on seni üsna optimistlikule Saksa majanduse väljavaatele löögi andnud,“ ütles GfK analüütik Rolf Buerkl.

Uuringufirma avaldas ka andmed tarbijate ostuharjumusi peegeldava indeksi kohta, mis annab samuti märku, et ettevaatlikkus kasvab.

Siiani on saksa tarbijaid hoidnud positiivsena stabiilne tööturg, kasvavad palgad ja mõõdukas inflatsioon. Viimasel ajal avaldatud andmed riigi majanduskasvu ning globaalsete ohutegurite kohta on aga hakanud eraisikute optimismi kärpima.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. August 2014, 11:49
Otsi:

Ava täpsem otsing