Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autohüvitise kadu vähendab kulusid

    Töösõitude hüvitamise korra muutus aitab osaliselt ettevõttel kulusid kokku hoida, leidis ehitusfirma TMB juht Jaan Luts.

    "Sõidupäeviku täitmisega tõenäoliselt selgub, et igaühele 64eurost kompensatsiooni ei ole vaja maksta. Varem oli see maksuvaba raha ja n-ö palgalisana üsna lihtsalt arvutatav. Nüüd kaob see lihtsalt ära ja kulud vähenevad," kommenteeris Luts esmaspäevast jõustuvat seadusemuudatust, millega kaob ära 64eurone hüvitis isikliku autoga tehtavatele sõitudele.
    TMB on siiani osale töötajaist hüvitist maksnud, kuid kasutatakse ka sõidupäevikute süsteemi. Kuna muudatus eeldab, et nüüd peaksid kõik, kes kompensatsiooni soovivad, hakkama sõidupäevikut täitma, ei ole see Lutsu sõnal ettevõttele suur muutus. Töötajailt ei ole ettevõtte juht nurinat kuulnud, kui ta tõdes, et eks ikka loodetakse hüvitist edasi saada. "Keegi ei taha rahast nii lihtsalt loobuda," märkis Luts.
    Alates esmaspäevast on võimalik sõidupäeviku alusel hüvitada ka senisest suurem summa - 256 euro asemel kuni 335 eurot. Lutsu sõnul see oluliselt ei mõjuta. Pigem mõjutab see, et tööautodega seotud kuludelt ei saa enam kogu käibemaksu tagasi.
    "Eks kokkuvõttes peab üldse ametiautode kasutamist vaatama, sest mis siin salata – need ametiautod on ikkagi isklikud autod. Palju meie firmas seda ametisõitu ikka on, natuke on, ülejäänu on ikkagi isiklik sõit," tunnistas Luts. Samas tõdes ta, et see ei kehti kõikide firmade kohta. TMBs on tema teatel ametiauto lisaboonus ja osa motivatsioonisüsteemist.
    Luts ei heida riigile ette, et käibemaksu ei tagastata enam 50% ulatuses, tema hinnangul võinuks see isegi 100% olla, sest enamasti ei ole ametiautode kasutamine üldse seotud ettevõtlusega, vaid hoopis halvendab ettevõtete konkurentsivõimet. Teisalt leidis ta, et need firmad, kes tõesti ametiautosid töösõitudeks kasutavad, ei peaks muudatuse all kannatama. Selle vastu aitaks Lutsu hinnangul piirangute kehtestamine, näiteks milline on maksimaalne võimsus, mis võib firmaautol olla. "Ei ole vaja 200 kilovatiseid ametiautosid," naeris ta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Raadiohommikus: kuhu panna 1000, 10 000 ja 100 000 eurot?
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.