Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa tahab kärpida veolubade arvu

    Venemaa tahab niigi nappivate CEMT veo­lubade hulka neli korda vähendada. See tähendab, et Eesti ettevõtjatele jääks varasema 594 loa asemel kasutada umbes 160.

    Nõudlus CEMT veolubade järgi on alati olnud suurem kui pakkumine, nentis Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni info- ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolainen Logistikauudistele. Samas pole tema sõnul viimastel aastatel kahepoolsetest veolubadest puudu tulnud, kuna Venemaa on olnud nõus lubasid täiendavalt vahendama.
    Perolainen nentis, et praegune Venemaa ja ­Euroopa Liidu vaheline kaubanduspiirangute kehtestamine vähendab kaubavedu ja seega vajadust lubade järele. Siiski ei kahanda kaubandussanktsioonid kaubavahetust nii palju, kui Venemaa tahab vähendada CEMT veo­lubade arvu, lausus ta.
    Veolubade hulga vähendamine jagaks Eesti ettevõtjad kahte leeri – need, kellele see mõju ei avalda,  ning need, kes peavad püksirihma kõvasti pingule tõmbama.
    Kriisi ajal ei jõua palju ette mõelda. Euroopa ja ­Venemaa vahelisi vedusid korraldava OÜ K.Trans Plus juhatuse liige Andrei Žilkin ütles, et Venemaa kehtestatud embargo mõjutab firma tegevust juba praegu. “Sellele, mis võiks hakata toimuma järgmisel aastal, pole ma isegi veel mõelnud,” ütles ta ja lisas, et juhul kui CEMT kvoodi vähendamine läbi läheb, mõjub see halvasti firma konkurentsivõimele. “Peame siis hakkama mõtlema muudatustele,” viitas Žilkin ettevõtte arengu peatumisele ning isegi koondamistele.
    Ekspediitorfirma Linkobalt OÜ esindaja Toomas Serman nõustus, et kindlasti mõjutaks CEMT lubade vähendamine ettevõtete tegevust, sest igasugused keelud avaldavad pikemas perspektiivis   mõju. Tema sõnul on praegu transpordivahendeid rohkem kui kaupa, mida vedada, mistõttu on olukord tervikuna üsna kehv.
    Väikese kaubavooga firmasid ei mõjuta. Transpordifirma OÜ Võru Trans omanik Tõnis-Koit ­Pihu aga märkis, et CEMT lubade arvu vähendamine ei mõjuta tema ettevõtte tegevust seni, kuni kaubavoog on väike. “Praegu küll sellega probleeme ei ole ning ärevaks ei tee,” ütles Pihu.
    Pihu sõnul oli CEMT lubadega probleeme mõni aasta tagasi, ent näiteks mullu enam üldse mitte.
    Perolaineni hinnangul võib Eesti ja Venemaa vahelistel vedudel suureneda Vene vedajate osakaal, mis loodetavasti tähendab ka kahepoolsete veolubade arvu suurenemist. See peaks tema sõnul mingil määral kompenseerima CEMT veo­lubade arvu vähenemist. Kahepoolsete lubade aspekti tõi välja ka Pihu.
    Perolainen rõhutas, et CEMT veolubade arvu vähendamine ei ole veel otsustatud. Kui see siiski peaks juhtuma, võidakse osaliselt kaupu, mis varem veeti CEMT veolubadega otse kolmandatest riikidest Venemaale, hakata vedama Eesti kaudu Venemaale kahepoolsete veolubadega. See aga toob vedajatele kaasa täiendavaid kilomeetreid, kaupade ümberlaadimisi jm lisakulusid.
    “Kas neid kolmanda maa kaupu hakatakse üldse Eesti kaudu vedama, sõltub veotellija nõudmistest ja võimalustest. Määravaks võib saada veo maksumus, mis Eesti kaudu vedamisel ei pruugi olla konkurentsivõimeline,” ütles Perolainen.
     
    Tasub teada
    Venemaa pole piirangutega rahul
    Venemaa transpordiminister Maksim Sokolov saatis kirja Rahvusvahelise Transpordi Foorumi peasekretärile, milles teatab plaanist vähendada Venemaal kehtivate CEMT veolubade baaskvooti 1. jaanuarist 2015.Venemaa otsus on paljuski tingitud Leipzigi ministrite kohtumisel Türgi ministri välja öeldud seisukohast, et Türgi võib CEMT veolubade süsteemist välja astuda.Rõhutatakse, et Venemaa transpordiministeerium on mures praeguse CEMT veolubade süsteemi olukorra pärast eelkõige seal kehtivate territoriaalsete ja kasutus­põhiste piirangute tõttu. Vaatamata jõupingutustele ei ole ükski piiranguid rakendav riik olnud nõus nendest piirangutest loobuma.
    Allikas: Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.