Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Särtsu täis Tesla

    Tesla Motorsi aktsia on taas kõigi aegade tipus, firma tuleb välja uute mudelitega, ehitab võimsa akutehase USAsse ning suurendab märkimisväärselt tootmismahtu. Kas kõige selle juures keegi julgeb üldse Tesla vastu panustada?

    Sellele küsimusele vastuse leidmiseks peame teemasse veidi sügavamale sisse minema. Võtame punktide kaupa ette Tesla väärtpaberit mõjutavad tegurid ja analüüsime, mis võib saada.
    1. Tootmismaht. Tesla kinnitas äsja, et 2017. aastal näeb ilmavalgust uus mudel nimega Model 3. Tegu on praegusest Model Sist odavama ja veidi väiksema masinaga, mis hakkab maksma umbes pool Model Si hinnast. Seetõttu hakkab värske Tesla maksma umbes sama palju kui BMW 3. seeria või Mercedes-Benzi C-klass, mis on mõlema firma menukaimad autod. Järgmisel aastal jõuab turule Tesla Model X, mis oma olemuselt on luukpäraga linnamaastur – nagu BMW X6. Ja kui sellest veel ei piisa, siis sahinate järgi toob Tesla 2017. aastal turule tagasi kaks aastat tagasi tootmisest kõrvaldatud ­Roadsteri, mis hakkab tõenäoliselt kandma nime Model R. See tähendab, et kolme aasta pärast võib Teslal olla praeguse ühe asemel juba koguni neli mudelit müügis.
    2. Gigatehas. Tesla tegevjuht Elon Musk on sedasi nimetanud firma planeeritavat uut akutehast, mis läheb maksma umbes 5 miljardit dollarit ning loob üle 6500 uue töökoha. See tehas peaks võimaldama Teslal toota ­autode akusid kuni 40% odavamalt ja märkimisväärselt suuremas mahus. Tehase endale saamise nimel võitlevad praegu California, Nevada, New Mexico, Arizona ja Texas, kellest Nevada on praegu väidetavalt soosik. Osariigid on aga valmis hüppama üle oma varju, et Tesla tehas endale saada, ja nii on California nõus tegema olulisi mööndusi seoses keskkonnaseadustega ning pakkuma kuni 500 miljoni dollari ulatuses maksuleevendust. Mida kauem võitlus käib, seda magusamaks pakkumised Teslale muutuvad ja autofirma vaid võidab sellest.
    3. Aktsia. Möödunud nädalal sulgus Tesla aktsia üle 260 dollari tasemel, mis on firma ajaloo tipphind. Aastaga on Tesla aktsia kallinenud 70% ning 2013. aasta jaanuarist on aktsia rallinud ulmelised 680%. Augusti alguse seisuga on Tesla aktsia lühikesed positsioonid madalaimal tasemel alates oktoobrist. See näitab, et pessimistid on oma positsioone Tesla vastu koomale tõmmanud. See vähendab tõenäosust, et Tesla aktsia võib tugevaid ühepäevaseid langusi läbi teha, ning on ka märk, et investorid on väsinud Elon Muski ja Tesla käest vastu näppe saamisest. Bloomergi küsitletud analüütikutest vaid kaks andsid Tesla aktsiale müügisoovituse.
    4. Haip. Ma ei saa üle ega ümber Tesla võrdlusest Apple’iga. Veel 2012. aastal oli Apple’i ümber nii tugev haip ja uskumus tuleviku ralliks, et mis iganes uudis tõi endaga kaasa aktsia tõusu. See oli aeg, kui kuulsid, kuidas iga teine investor rääkis, et oleks vaid 2008. aastal aktsiaid ostnud, ja imestas Apple’i meeletu ralli üle. Täpselt sama olukord kordub praegu Teslaga. Tegu on Wall Streeti kullakesega, kuhu otsa analüütikud (sarnaselt Apple’iga veel paar aastat tagasi) laovad oma uusi ja järjest positiivsemaid analüüse ning turg läheb selle kõigega kaasa. Tesla on praegu impulsiaktsia ja see impulss on selgelt ülipositiivne.
    Raske olla pessimist. Lisaks jääb piiratud lehe­ruumi tõttu pikemalt lahti rääkimata Tesla ­Euroo­pas, USAs ja Aasias arendatav kiirlaadimisvõrgustik ja Aasia turu suur kasvupotentsiaal. Samuti ei jõua peatuda Elon Muski säraval isikul, kellest see-eest olen varem kirjutanud.
    Astudes aga korraks sammu tagasi, et suuremat pilti vaadata, siis jah, Tesla on riskantne ja volatiilne aktsia. Ta ei ole ennast tõestanud ja maailma vallutanud nagu General Motors või Ford ning Tesla sissetulekud on vaid murdosa nende omadest. Aga see just teebki Tesla atraktiivseks ja huvitavaks. Vaadates praegu Tesla ümber toimuvat, kus osariigid kaklevad nende tehase pärast, tootmismaht on mühinal kasvamas, uued mudelid tulevad välja ja aktsia ümber on käimas tugev haip, siis on väga raske praegu Tesla aktsia suhtes pessimist olla. Seda tõestavad ka kokkukuivanud lühikesed positsioonid. Raske öelda, kus Tesla võib paari aasta pärast parasjagu olla, kuid paari kuu pärast on Tesla aktsia päris kindlasti kõrgemal.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.