Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Äripäev kasvatas augustis ainsa lehena käivet

01. september 2014, 09:31

Meedianalüütik Toomas Leito värske analüüsi kohaselt vähenes augustis võrreldes 2013. aasta augustiga viie juhtiva lehe reklaamimaht 19 külge ehk 3%, ainsana suutis käivet kasvatada Äripäev.

Järgneb Toomas Leito analüüs:

Reklaamikäive vähenes 45 000 eurot ehk 5%, moodustades 900 000 eurot. Lehtede veebireklaamikäive suurenes 21%. Veebireklaamifirmade (Delfi, Neti, SartAD, Adnet) käive suurenes 7%.

Delfi reklaamimüük oli jälle omaette klassist. Lehtede veebireklaamimüük oli väga hea, kuid paberkandjal kehvapoolne. Muidugi mõjus see, et Eesti Ekspress ilmus eelmise aasta augustis viis korda, sel aastal neli korda. Ekspressi üks number oleks vähendanud miinust umbes kahe protsendi võrra, kuid tulemus oleks jäänud ikkagi selgesse miinusesse. Pärast suurepärast juulikuud on taas mõõn. Reklaamiturgu kõigutab üldine ebakindlus majanduses.

Tähtsamatest segmentides liikus reklaam hästi automüügis (mullusega võrreldes +20%) ja ravimiturul (+60%).

Postimees jäi turuliidriks, kuid suhteliselt parima tulemuse tegi Äripäev, mis ainukese lehena suutis käivet kasvatada. Eesti Päevalehe positsioon reklaamiturul on pidevalt nõrgenenud.

Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +29% ja Postimehes +7%, vähenes Õhtulehes -6%, Eesti Ekspressis -16% ja Eesti Päevalehes -29%.

Käive: Postimees 390 000 eurot (mullusega võrreldes -2%), Äripäev 201 000 (+9%), Õhtuleht 145 000 (0), Eesti Ekspress 92 000 (-23%) ja Eesti Päevaleht 72 000 (-24%).

Käive paberkandjal: Postimees 235 000 eurot (mullusega võrreldes -13%), Äripäev 121 000 (0), Õhtuleht 95 000 (-10%), Eesti Ekspress 92 000 (-23%) ja Eesti Päevaleht 72 000 (-24%). Kahjuks ei suutnud ükski paberleht plussi jõuda.

Võrreldes eelmise aasta kaheksa kuuga suurenes reklaamimaht 366 külge ehk 6%, moodustades 6226 külge. Käive suurenes 157 000 eurot ehk 2%, moodustades 8,9 mln eurot. Vaatamata kehvale augustile säilis 2-protsendiline kasvutrend.

Reklaamimaht suurenes Äripäevas +40% ja Postimehes +15%, vähenes Õhtulehes -2%, Eesti Ekspressis -3% ja Eesti Päevalehes -22%.

Käive: Postimees 3,9 mln eurot (mullusega võrreldes +4%), Äripäev 1,9 mln (+8%), Õhtuleht 1,3 mln (+11%), Eesti Ekspress 1 mln (-9%) ja Eesti Päevaleht 0,7 mln (-18%).

Eeldatavasti vinduv paariprotsendiline kasv jätkub aasta lõpuni.

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. September 2014, 10:57
Otsi:

Ava täpsem otsing