Neljapäev 23. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kauplused tugeva palgasurve all

02. september 2014, 00:00

Eesti jaeketid maksavad keskmiselt 650 euro suurust brutopalka. Kõige suuremat keskmist brutopalka maksab Rimi Eesti Food. “Selle aasta aprillis tõstsime Rimis märkimisväärselt palku,” lausus Rimi Eesti tegevdirektor ­Anders Torell.

Väikseima palga maksja Maxima kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid ütles, et töötajate leidmise ja hoidmise nimel tuleb pidevalt panustada, sest tööjõuline elanikkond väheneb. “Töötasud kasvavad ja terav konkurents jaekaubandus ei jäta võimalusi palkade tõstmiseks lihtsalt hindu kergitada,” tunnistas ta.

Palgatõus selgub atesteerimisel. Erilaid märkis, et Maxima kauplustes ei erine töötajate töötasu Eesti jaekaubandusturu keskmisest. “Oleme igal aastal kaupluste personali töötasu tõstnud ning müüjate palgad on tänavu kerkinud keskmiselt 8%,” ütles ta.

ETK turundusdirektori Andres Lemberi sõnul on nende tööjõukulud tänavu tõusnud keskmiselt 10%.

Prisma Peremarketis on kasutusel astmeline tunnipalga süsteem, mis tähendab, et iga töötaja saab oma oskustaset ja seeläbi ka suuremat tunnipalka tõsta. Alates 1. augustist tõusid tunnipalgad kõikidel Prisma tunnipalgalistel töötajatel, märkis Prisma Peremarketi tegevdirektor ­Janne Lihavainen.

ABC Supermarketi juhatuse liige Andrus Põld ütles, et neil sõltub töötasu ametikohast. “Teenindajatel on võimalik oma palgataset tõsta pärast edukat atesteerimist,” rääkis ta.

Selveri juht Kristi Lomp ütles, et Selveri palgad on pidevas tõusus. “Kasv saab siiski tulla efektiivsuse kaudu, sest konkurents on tihe ja vaba raha juurde ei tule. Meil on juurutatud tulemustasusüsteem, mis toetab palga kasvu paremate tulemuste kaudu. Mullune palgatõus oli lisaks tööprotsesside paremale juhtimisele võimalik ka kasumi arvel,” rääkis ta.

Uusi töötajaid pidevalt vaja. Kui palju plaanitakse tänavu uusi töötajaid värvata, seda Prisma juht Lihavainen ei öelnud. Praegu otsivad nad iga kaupluse kollektiivi juurde umbes 10 töötajat.

ABC Supermarket on tänavu avanud mitu uut kauplust, seega on nad loonud juba üle 50 uue töökoha. “Vajadus on 30 inimest peamiselt Tallinna kauplustesse,” ütles Põld.

Torelli sõnul on nad Rimis tänavu tööle võtnud 925 töötajat ja vabu kohti on veel 130.

“Uute töötajate töölevõtmine tuleneb kaupluste avamisest,” selgitas Lember ja lisas, et sel aastal avatakse ETK Grupis kümmekond kauplust ning tööd saab keskmiselt 300 uut töötajat. “Grupis töötab kokku umbes 4500 töötajat ning puudu on veidi üle 1% töötajatest,” ütles Lember.

Selver värbas tänavu uusi töötajaid Astri Selverisse Narvas ning mõtleb tuleval aastal avatavale Viimsi Selverile.

Lisatasud kasvavad kiiresti. Maxima plaanib tänavu tööle võtta umbes 300 inimest. “Et uusi töötajaid leida, tuleb neile pakkuda konkurentsivõimelist motivatsioonipaketti ja meeldivat töökeskkonda,” ütles Erilaid.

Ta lisas, et lisaks põhipalgale on loodud töötajatele mitu motivatsioonipaketti ning tänu neile on viimastel aastatel töötajatele väljamakstavad summad tõusnud üldisest palgatõusust enamgi.

“Maximas on klienditeenindajate motiveerimiseks juurutatud tagasisidesüsteem ning hea teeninduse eest saavad kassiirid juba praegu 10–20% palgalisa. Samuti saavad töötajad tasuta lõunat, spordisoodustusi ning töötajate õpihimulistele lastele maksame stipendiumi,” loetles Erilaid.

ABC Supermarket võtab aga järjest enam tööle osalise tööajaga töötajaid. “Üha suureneb inimeste osakaal, kes soovivad meil teha lisatööd põhitöö kõrvalt,” rääkis Põld.

  • Pingutus suurema tulu nimel

Kauplused pingutavad efektiivsuse kasvatamise nimel. “Oleme Prismas juba pikemat ­aega tegelenud ettevõtte tööprotsesside lihvimise ja efektiivsemaks muutmisega,” rääkis Prisma Peremarketi juht Janne Lihavainen.

See tähendab tema sõnul muudatusi kaupluste köögipoolel, mida kliendid alati ei näe. “Oleme teinud investeeringuid, mis on suunatud efektiivsuse kasvatamisele. Näiteks on praeguseks kõikides Tallinna kauplustes iseteeninduskassad,” selgitas Prisma Peremarketi juht.

ETK Grupp on tänavu varasemast rohkem meedias – rohkem on reklaame ja värbamiskampaaniad bussipeatustes.

Lemberi sõnul testitakse ka ETK Grupis iseteeninduskassade lahendusi.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. September 2014, 19:09
Otsi:

Ava täpsem otsing