Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinnas jagub uutele kaubakeskustele veel ruumi

    Kaubanduskeskuste viimase  aja laienemised ning uued arendusprojektid tekitavad õigustatud küsimuse, kui palju on Tallinnas kaubanduspinda vaja, arvestades ostujõudu ning elanike arvu.

    Missugusest hetkest alates on kaubanduspinda juba liiga palju? Praegugi edestab Tallinn jaepinnalt elanike kohta Euroopa suurimaid linnu, jäädes aga sealjuures ostujõu poolest neist oluliselt maha.
    Mitu hinguseleminejat. Mitu aastat tagasi suurejooneliselt esitletud megakeskuste arendusprojektid Tallinna äärelinnas ja magalarajoonides on praeguseks peatatud või edasi lükatud.
    See asjaolu peaks justkui viitama arendajate oskusele hinnata võimalusi ja perspektiivi adekvaatselt. Samas on kujunenud peaaegu et igapäevaseks uudiseks, et siin või seal piirkonnas on jälle päevakorras mõne uue arendusprojekti algatamine.
    Kaubanduspindade arendajate tegevuse aktiveerumine ning huvi kasv on mõistetav ka teatava laienemisvõimalusi otsivate jaekaupmeeste surve ning juba tegutsevate keskuste kõrgete külastuskorduste tõttu.
    Kontseptsioon loeb. Paljude jaekaupmeeste hulgas on levinud arusaam, et nende ainuke laienemisvõimalus seondub uute keskuste avamisega ning nende esinduskauplus peab asuma igas kaubanduskeskuses.
    Mõne kontseptsiooni puhul on see mõistetav ja hädavajalik, teise puhul tekib aga paratamatult küsimus, kas kaupmees adub olukorda, oskab adekvaatselt hinnata oma kaubamärgi sihtgrupi suurust ja teeb majanduslikult põhjendatud otsuse.
    Avades sarnase profiiliga ostukeskustes samaväärse tootevaliku ja kontseptsiooniga poode, võib see käibe ja kasumi suurendamise asemel kaasa tuua kulude kasvu kauplejale  ja olemasolevate vahendite ümberjagamise. Naaberkeskustega sama kaupluste kooslust pakkuv ostukeskus ei täienda mingi viisil tarbija ostuvõimalusi ega aita kaasa siinse kaubandusturu arengule.
    Statistikaameti andmetel kasvas tööstus- ja toidukaupade jaemüük tervikuna Eestis asuvates kauplustes aasta esimese nelja kuuga 108 miljoni euro võrra võrreldes möödunud aasta sama ajavahemikuga. See näitab, et jaepindade laienemiseks siin justkui ruumi oleks, kuid see pole piisav stardiplatvorm. Samuti ei saa esitada n-ö lineaarselt küsimust, kas kaubanduspindade kriitiline piir on kätte jõudmas. Jaepindu tuleb vaadata piirkondlikku eripära ja kontseptsiooni arvesse võttes.
    Piirkondlik kontekst. Kui Tallinnas tervikuna on kaubanduspinda elaniku kohta ligikaudu 1,3 ruutmeetrit, siis näiteks Kristiine piirkonnas on see näitaja ligi 2,5 ruutmeetrit elaniku kohta ja Põhja-Tallinnas vaid 0,3 ruutmeetrit. Uut ostukeskust planeerides võiks arvesse võtta, kuidas kohalikule elanikule luua parim ja mitmekülgseim valik ja suunata ka see tarbimismaht siinse majanduse elavdamisse, selmet võimaldada üksluise valiku asemel tarbijatel soovitu lähiriikidest soetada.
    Oluline on teha ka sotsiaalselt vastutustundlikke otsuseid linnajagude kontekstis. Kui ostukeskused koonduvad vaid äärelinna, pole kohalikul elanikul pikemas perspektiivis nädalavahetustel pealinna südamesse asja ning nii ongi linna atraktiivseim osa, süda- ning vanalinn, vaid turistide päralt.
    Tallinnas jagub praeguse seisuga ruumi veel nii mõnegi kaubanduskeskuse jaoks. Kuid seda juhul, kui on tegemist läbimõeldud kontseptsiooni, selge sihi ning eristuva lahendusega. Uute tulijatega seoses jaguneb ka turg ümber. Aeg näitab, kes jääb püsima ning kes mitte.
    E-kaubanduse mõju. Kaubanduskeskuste arendajad annavad endale ilmselt aru ka e-kaubanduse pidevast ning kiirest arengust, mis 10–15 aasta perspektiivis võib kaubanduskeskuste olemust, vajadust ja hulka oluliselt mõjutada. Seetõttu tuleb pikema perspektiiviga projektide,  eriti megakeskuste puhul,  kindlasti  kaaluda, missugune  kaubanduskeskuse kontseptsioon on ka kümne kuni viieteistkümne  aasta pärast elujõuline.
    Kindel on, et järjekordset kloonkeskust ei vaja meist keegi ning nende tekkimine ei ole jätkusuutlik ei arendajate ega jaekaupmeeste seisukohalt, ühtlasi ei paku selline lahendus rahuldust ka tarbijale.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.