Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas koostada köitvat töökuulutust?
Töökuulutus ei pea olema alati humoorikas, samas aitab vaimukas ja põnev kuulutus peale potentsiaalsete kandidaatideni jõudmise tekitada huvi ka nendes inimestes, kes ei ole küll ehk potentsiaalsed tööletulijad, kuid kes aitavad värbamissõnumit edastada ja tänu kellele jõuab pakkumine tulevase töötajani.
Iga töökuulutus kannab oma sõnumit, mõni valjema, teine vaiksema häälega. Mõnele on sõnumi edastamiseks lisatud foto, teisele karikatuur. Kindel on see, et humoorikalt koostatud töökuulutus paelub tööotsijat rohkem, kirjutab Äripäev 8. septembri Kuidas-rubriigis.
Kontaktikeskuse töökuulutusele, millega otsiti särasilmset ja nutikat klienditeenidajat, kes suhtub klientidesse austuse ja professionaalsusega, kuid ei unusta huumorit, ei olnud küll lisatud suuri ja silmapaistvalt atraktiivseid visuaale, ometigi oli ka sel oma põnev lahendus sõnumi edastamiseks.
Töökuulutus sisaldas traditsioonilisi elemente: nõudmised, tööülesanded ja pakutav, ent sellel oli lisaks vaimukas lahendus kandidaatidele testimiseks, kas töö on sobiv või mitte.
Nimelt oli välja toodud kolm olukorda, millega kandidaat sai end testida: kui need olukorrad tõid naeratuse näole, mitte pisara silma, võib olla tegemist tööga, mis võib sobida ja kuhu tasub kandideerida.
Olukorrad olid järgenevad. Vanem naine helistab infoliinile ja ütleb, et kuuleb halvasti. Teenindaja püüab kõvemini rääkida, kuid see ei aita. Seepeale teatab naine: “Õige jah, ma ei kuule teid ju seepärast, et panin eile oma telefoni hääletu peale!” Teisel juhul on tegu valeühendusega, ilmselt on klient teise firma numbri valinud. Klient küsib: “Mida? Vale number? Miks te sel juhul lasite mul nii kaua oodata, enne kui vastu võtsite?” Kolmandas situatsioonis väidab klient, et tankis bensiinijaamas oma pangakaardiga ära, aga kuhu või kellele ta peab nüüd raha maksma? See on nutikas lahendus, sest taoline humoorikalt koostatud töökuulutus paelub lugejat/tööotsijat ning lisaks paneb see töökuulutus endast rääkima.
30 000 meeldimist
Istambulis asuv väike tätoveerimissalong Berrge Tattoo Studio otsis tätoveerijaid ning avaldas töökuulutuse, mis koosnes ainult üleskutsest, et vajatakse tätoveerimiskunstnikku. Kandideerimiseks tuli huvilistel hoolsalt üle joonistada etteantud QR-kood, see oma nutiseadmega sisse skännida ning sedasi jõuda leheni, kus sai soovitud ametikohale kandideerida.
Tegemist oli töökuulutusega, mis oli niivõrd kaasahaarav, et sai sotsiaalmeedias suisa 30 000 meeldimist ja jagamist ning päeva lõpuks leiti ka soovitud töötajad.
Esmapilgul võib tunduda, et kuulutuses pole midagi erilist, kui aga vaadata, mis selle tulemusel kõik juhtuma hakkas, on pilt teine. Koodi täitsid ka need inimesed, kes ei plaaninudki kandideerida, kuid kellel tekkis huvi, kuhu see kood neid viib. Selline põnev tegevus pani rahva sellest töökohast rääkima, tõi kaasa huvi sotsiaalmeedias ning lõpuks leidiski ettevõte sobivad töötajad.
See töökuulutus täitis mitut eesmärki: soov jõuda potentsiaalse töötajani, saada avalikkuse tähelepanu ja sellega oma ettevõttele reklaami teha ning teha ära eelvalik. Väike lisaülesanne aitas aru saada, kas inimene on ka tegelikult töökohast huvitatud või saadab huupi igale poole oma CVsid, lisaks sai mõõta inimese täpset kätt ja silma.
Vali kohta ja rõhu visuaalile
1. Enne töökuulutuse avaldamist tuleks välja uurida konkreetse meediumi sihtrühm ning endale selgeks teha, kas sellesse sihtrühma kuuluvad inimesed võivad olla antud ametikohale sobilikud kandidaadid. Peale levinud kanalitele võiks ära kasutada ettevõtte spetsiifikat ning lisada kuulutus nt ametiautodele, klienditeenindustesse, välireklaampindadele, bussipeatustesse.
2. Silma jäävad kuulutused, kus on kasutatud fotomaterjali, karikatuure ja uuenduslikke lahendusi, nt QR-kood, valem, video. Ajalehtedes ja ajakirjades avaldatavates kuulutustes ongi mõistlik välisilmele rõhuda ja lisada vähem teksti. Pigem võib viidata, kust huviline leiab täpsemat infot. Portaalid võimaldavad detailsemat kajastamist ning ettevõtet ja tööd iseloomustava video lisamist.
3. Ole piisavalt spetsiifiline ja väljakutseid pakkuv, nõuete koha pealt jää aga siiski üldsõnaliseks, et inimesed ise end kohe maha ei kannaks ja julgeksid kandideerida. Kui ettevõte on võitnud auhindu ja saanud avalikku tunnustust (nt pere- või töötajasõbralik firma), siis tasub see töökuulutuses ära märkida. Eristuvad ka need kuulutused, kus on välja toodud konkreetne töötasu, pakutavad soodustused ja koolitused, ühistegevused, kaugtöö tegemise võimalus jne.
4. Lisa töökuulutusse enesehindamise küsimused kandidaatidele, nii saavad tõsised huvilised enne kandideerimist end testida ja otsustada, kas töö on sobiv või mitte.
5. Vürtsita töökuulutust kas või kübekese huumoriga – lisa mõni ettevõtet iseloomustav pilt või tekst. Nii eristud teistest, paelud kandidaate ning paned endast rääkima.
6. Klienditeenindaja puutub kokku erinevate inimestega ja tema töös tuleb ette erinevaid toredaid ja ka mitte nii toredaid olukordi. Sõnastage need ühiselt ning lisage kuulutustesse. Selliste olukordade väljatoomine annab ülevaate nii organisatsioonist (kuidas suhtutakse nalja) kui ka vakantse töökoha olemusest.
7. Lisa avalikule töökuulutusele (ajalehes, stendil, bussiootepaviljonil, riietuskabiini seinal vm) alati ka QR-kood, mis aitaks potentsiaalsetel huvilistel jõuda kas kandideerimisavalduse või vabade töökohtade loeteluni.
8. Esita oma töökuulutusega väljakutse, see tekitab inimestes huvi ja tänu sellele saad suuremat tähelepanu ning suurendad võimalusi jõuda sobilike kandidaatideni.