Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas koostada köitvat töökuulutust?

    Töökuulutus ei pea olema alati humoorikas, samas aitab vaimukas ja põnev kuulutus peale potentsiaalsete kandidaatideni jõudmise tekitada huvi ka nendes inimestes, kes ei ole küll ehk potentsiaalsed tööletulijad, kuid kes aitavad värbamissõnumit edastada ja tänu kellele jõuab pakkumine tulevase töötajani.

    Iga töökuulutus kannab oma sõnumit, mõni valjema, teine vaiksema häälega. Mõnele on sõnumi edastamiseks lisatud foto, teisele karikatuur. Kindel on see, et humoorikalt koostatud töökuulutus paelub tööotsijat rohkem, kirjutab Äripäev 8. septembri Kuidas-rubriigis.
    Kontaktikeskuse töökuulutusele, millega otsiti särasilmset ja nutikat klienditeenidajat, kes suhtub klientidesse austuse ja professionaalsusega, kuid ei unusta huumorit, ei olnud küll lisatud suuri ja silmapaistvalt atraktiivseid visuaale, ometigi oli ka sel oma põnev lahendus sõnumi edastamiseks.
    Töökuulutus sisaldas traditsioonilisi elemente: nõudmised, tööülesanded ja pakutav, ent sellel oli lisaks vaimukas lahendus kandidaatidele testimiseks, kas töö on sobiv või mitte.
    Nimelt oli välja toodud kolm olukorda, millega kandidaat sai end testida: kui need olukorrad tõid naeratuse näole, mitte pisara silma, võib olla tegemist tööga, mis võib sobida ja kuhu tasub kandideerida.
    Olukorrad olid järgenevad. Vanem naine helistab infoliinile ja ütleb, et kuuleb halvasti. Teenindaja püüab kõvemini rääkida, kuid see ei aita. Seepeale teatab naine: “Õige jah, ma ei kuule teid ju seepärast, et panin eile oma telefoni hääletu peale!” Teisel juhul on tegu valeühendusega, ilmselt on klient teise firma numbri valinud. Klient küsib: “Mida? Vale number? Miks te sel juhul lasite mul nii kaua oodata, enne kui vastu võtsite?” Kolmandas situatsioonis väidab klient, et tankis bensiinijaamas oma pangakaardiga ära, aga kuhu või kellele ta peab nüüd raha maksma? See on nutikas lahendus, sest taoline humoorikalt koostatud töökuulutus paelub lugejat/tööotsijat ning lisaks paneb see töökuulutus endast rääkima.
    30 000 meeldimist
    Istambulis asuv väike tätoveerimissalong Berrge Tattoo Studio otsis tätoveerijaid ning avaldas töökuulutuse, mis koosnes ainult üleskutsest, et vajatakse tätoveerimiskunstnikku. Kandideerimiseks tuli huvilistel hoolsalt üle joonistada etteantud QR-kood, see oma nutiseadmega sisse skännida ning sedasi jõuda leheni, kus sai soovitud ametikohale kandideerida.
    Tegemist oli töökuulutusega, mis oli niivõrd kaasahaarav, et sai sotsiaalmeedias suisa 30 000 meeldimist ja jagamist ning päeva lõpuks leiti ka soovitud töötajad.
    Esmapilgul võib tunduda, et kuulutuses pole midagi erilist, kui aga vaadata, mis selle tulemusel kõik juhtuma hakkas, on pilt teine. Koodi täitsid ka need inimesed, kes ei plaaninudki kandideerida, kuid kellel tekkis huvi, kuhu see kood neid viib. Selline põnev tegevus pani rahva sellest töökohast rääkima, tõi kaasa huvi sotsiaalmeedias ning lõpuks leidiski ettevõte sobivad töötajad.
    See töökuulutus täitis mitut eesmärki: soov jõuda potentsiaalse töötajani, saada avalikkuse tähelepanu ja sellega oma ettevõttele reklaami teha ning teha ära eelvalik. Väike lisaülesanne aitas aru saada, kas inimene on ka tegelikult töökohast huvitatud või saadab huupi igale poole oma CVsid, lisaks sai mõõta inimese täpset kätt ja silma.
    Vali kohta ja rõhu visuaalile
    1. Enne töökuulutuse avaldamist tuleks välja uurida konkreetse meediumi sihtrühm ning endale selgeks teha, kas sellesse sihtrühma kuuluvad  inimesed võivad olla antud ametikohale sobilikud kandidaadid. Peale levinud kanalitele võiks ära kasutada ettevõtte spetsiifikat ning lisada kuulutus nt ametiautodele, kliendi­teenindustesse, välireklaampindadele, bussipeatustesse.
    2. Silma jäävad kuulutused, kus on kasutatud fotomaterjali, karikatuure ja uuenduslikke lahendusi, nt QR-kood, valem, video. Ajalehtedes ja ajakirjades avaldatavates kuulutustes ongi mõistlik välisilmele rõhuda ja lisada vähem teksti. Pigem võib viidata, kust huviline leiab täpsemat infot. Portaalid võimaldavad detailsemat kajastamist ning ettevõtet ja tööd iseloomustava video lisamist.
    3. Ole piisavalt spetsiifiline ja väljakutseid pakkuv, nõuete koha pealt jää aga siiski üldsõnaliseks, et inimesed ise end kohe maha ei kannaks ja julgeksid kandideerida. Kui ettevõte on võitnud auhindu ja saanud avalikku tunnustust (nt pere- või töötajasõbralik firma), siis tasub see töökuulutuses ära märkida. Eristuvad ka need kuulutused, kus on välja toodud konkreetne töötasu, pakutavad soodustused ja koolitused, ühistegevused, kaugtöö tegemise võimalus jne.
    4. Lisa töökuulutusse enesehindamise küsimused kandidaatidele, nii saavad tõsised huvilised enne kandideerimist end testida ja otsustada, kas töö on sobiv või mitte.
    5. Vürtsita töökuulutust kas või kübekese huumoriga – lisa mõni ettevõtet iseloomustav pilt või tekst. Nii eristud teistest, paelud kandidaate ning paned endast rääkima.
    6. Klienditeenindaja puutub kokku erinevate inimestega ja tema töös tuleb ette erinevaid toredaid ja ka mitte nii toredaid olukordi. Sõnastage need ühiselt ning lisage kuulutustesse. Selliste olukordade väljatoomine annab ülevaate nii organisatsioonist (kuidas suhtutakse nalja) kui ka vakantse töökoha olemusest.
    7. Lisa avalikule töökuulutusele (ajalehes, stendil, bussi­ootepaviljonil, riietuskabiini seinal vm) alati ka QR-kood, mis aitaks potentsiaalsetel huvilistel jõuda kas kandideerimisavalduse või vabade töökohtade loeteluni.
    8. Esita oma töökuulutusega väljakutse, see tekitab inimestes huvi ja tänu sellele saad suuremat tähelepanu ning suurendad võimalusi jõuda sobilike kandidaatideni.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.